Timișoara: supergirația de pe Bader ar putea să nu mai fie construită din cauza unei autorizații de construire pentru un bloc emisă în 2021 – “e taman acolo, am o soluție simplă, nu mai facem pasajul“

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat, vineri, la Timișoara, într-o conferință de presă, că Primăria Timișoara blochează proiectul de reabilitare a căii ferate pe tronsonul Gara de Est-Gara de Nord.

Demnitarul a acuzat autoritățile locale că nu au știu de o autorizație de construire pentru un bloc emisă în 2021.

Tronsonul CFR de la Timișoara Est la Timișoara Nord. La ultima conferință de presă la prefectură era o întâlnire a celor de la Regionala CFR, cu arhitectul șef, cu viceprimarul Lațcău, cu primarul, am fost și eu, eram optimist. Săptămâna trecută am fost anunțați că încă nu se poate emite autorizație de construire, unul din motive, la Pasajul de la Bader, cei de la primărie au uitat că în 2021, deci nu vechea administrație, să fim bine înțeleși, au dat o autorizație de construire pentru un bloc care e taman acolo unde ar trebui să fam noi sensul giratoriu. Bun. Eu pot să vă spun așa, că cei de la CFR pot să facă simplu această lucrare, nu mai fac niciun pasaj și am terminat discuția. Aceste pasaje nu sunt pentru cei de la CFR sunt pentru Timișoara, pentru oraș, cei de la CFR pot să treacă cu trenul și cu pasaj și fără pasaj. Și pentru a ajut orașul al cărui primar e domnul Fritz. E simplu, am simplu, am o soluție simplă, nu mai facem pasajul și am terminat discuția și se va sta la bariere. Dar e posibil așa ceva…Iară o să iasă sigur după să zică că nu am înțeles eu bine. Domne, autorizație de construire din 2021, nu dată de Robu, a fost una și de prin 2019, au uitat și de aia. E posibil așa ceva, investiție din PNRR, dar pe noi ne interesează chermezele de sfârșit de an“, a spus Sorin Grindeanu.

La începutul lunii septembrie, ministrul Transporturilor a acuzat faptul că Primăria Timişoara că blochează modernizarea căii ferate dintre Caransebeş şi Arad.

La vremea respectivă, viceprimarul USR al Timișoarei, Ruben Lațcău, care a spus că unele soluții propuse de proiectat nu sunt legale.

Autorizația de construcție pentru acest proiect o emite Ministerul Transporturilor. Primăria Timișoara și Consiliul Județean emit doar niște avize. Am avut astăzi o întâlnire extrem de bună cu dl. ministru Grindeanu, echipa de la CFR Infrastructură și firma constructoare We Build, și apreciem că dl ministru și-a luat timp să ne vedem pe acest subiect. Sunt unele soluții propuse de proiectant care sunt soluții improprii și vor crea mai multe probleme decât vor rezolva prin modul în care au fost propuse. Este un proiect mare, ne dorim să se facă, dar ele trebuie gândite ca și peste 5 ani și peste 10 ani să ne bucurăm de ele, nu să ne fie rușine cum au fost făcute și să ne întrebăm cine a făcut investiția respectivă. Spre exemplu pe strada Gheorghe Adam în care bulevardul acesta de patru benzi se îngusta la o bandă pe sens. Am fi avut o gâtuire care ar fi blocat până și intersecția de pe Calea Lugojului. Evident că noi nu putem să acceptăm așa ceva la zona UMT. Dl ministru Grindeanu este aici în întregime de acord cu noi și a cerut proiectantului să vină cu o soluție. Am mai avut la o problemă pe strada Radu de la Afumați (n.r. zona Ronaț) unde primăria deși a dorit să mute pasajul pe CA Rosetti, am înțeles limitele pe care le are CFR-ul și am acceptat un pasaj chiar dacă creează anumite probleme, dar pasajul așa cum a fost propus primăriei și comisie de circulație nu asigură relații de stânga-dreapta dincolo de calea ferată, și mai mult, vine cu un drum de patru metri cu două benzi pe sens. Eu nu știu cum se poate face un drum de două benzi în patru metri, pentru că două mașini mai mari nu încapă una pe lângă alta. Sunt propuneri făcute de proiectant care nu respectă normativele de proiectare. În felul acesta noi nu putem să le aprobăm. Ministrul Grindeanu a fost deschis la aceste puncte, le-am prezentat în întregime și săptămâna viitoare joi vom avea o ședință la București la CFR Infrastructură, iar până atunci proiectant s-a angajat să rezolve punctele ridicate de Primăria Timișoara și pe care CFR le-a acceptat. Noi putem să înțelegem diverse compromisuri și că este mai important ca acest proiect să se facă, dar sunt câteva elemente esențiale care nu pot fi acceptate. Nu putem accepta la UMT o îngustare de o bandă pe sens. Nu putem accepta drumuri de două benzi în patru metri, nu este legal, nu că nu vrea Fritz sau Lațcău, iar ministrul Grindeanu înțelege acest aspect și toată lumea așteaptă de la proiectant soluții corecte“, a spus Ruben Lațcău.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole