Congresul USR s-a reunit, sâmbătă, într-o şedinţă online, pentru a valida rezultatul votului pentru preşedinţia partidului.
Aceasta a fost etapa finală a alegerilor interne desfășurate la începutul lunii iulie.
Președinția USR a fost câștigată, din primul tur, de Cătălin Drulă, cu 71,3% din voturile exprimate.
În Timiș delegații s-au întâlnit și fizic, iar noul șef al USR, Cătălin Drulă, deputat de Timiș, a susținut o conferință de presă, alături de primarul Dominic Fritz.
Cu această ocazie fostul ministru al Transporturilor a lansat un atac extrem de dur la adresa noului ministerul al Transporturilor, Sorin Grindeanu.
“Pentru că vorbim despre ticăloșii, mă duce gândul la un faimos politician local, la Sorin Grindeanu. Este un exponent de bază al unei guvernări dezastru, un om căruia nu-i pasă de infrastructură. A reușit să oprească și singurul proiect prin care trăgea bani din PNRR, autostrada A3, să rezilieze mai mult decât a dat în lucru și o căpușeze aparatul de stat cu sinecuri și incompetenți de partid. Voi face referire la proiectele care sunt importante pentru Timișoara și pentru Timiș: autostrada Lugoj-Deva, sectorul lipsă din A1, în 2021 am pus acest proiect din nou pe șine, am deblocat licitația, s-au înscris șase constructori, a revenit în toamnă Grindeanu la butoane, iar în licitație s-a răspuns în bătaie de joc la clarificări și nu s-a mai înscris niciun ofertant după precalificări. Au relansat licitația cu niște termene crescute, aruncând proiectul în afara PNRR; drumul de mare viteză, între Craiova și Lugoj, am scos la licitație proiectarea, s-au depus ofertele, s-au dat câștigătorul, era pe ultima sută de metri semnarea și Grindeanu a anulat ilegal această licitație, cu niște pretexte. Rezilierea este ilegală că a decis o instanță deja lucru acesta. Între timp contestațiile s-au terminat, compania de drumuri ar trebui să anunțe un nou câștigător și să semneze contractul, dar tot tergiversează. Mă întreb de ce, poate nu s-a plătit șpaga?“, a spus Cătălin Drulă.
Deputatul de Timiș a mai dat ca exemplu Centura Timișoara Sud, proiect al cărui șantier stagnează.
“Îmi pare rău să o spun, dar am avut dreptate de acum cinci ani cu același personaj în rol negativ, deoarece în 2016 se lansase licitația pentru un proiect modern, cu patru benzi, pe care a anulat-o, a relansat pe o documentație veche, am avertizat atunci că va duce la blocaje, că nu va fi gata, și ce vede în realitate 5 ani mai târziu, cu nenumărate probleme în teren, cu un constructor ajuns în pragul falimentului, și cu o administrație care nu este în stare să rezolve acest proiect și vom rămâne cu schelete de beton părăsite. La drumul de legătură Timișoara-A1, anul trecut am semnat constructul, am semnat autorizația de construcție, am dat drumul la șantier, și după un an arată dezolant și cresc bălăriile. Centura Timișoara Vest care ar închide inelul este un contract de proiectare pe care l-am început în anul 2021, cu termen de finalizare aprilie 2022, am insistat ca măcar pe acest sector să fie patru benzi, dar din păcate s-au acumulat întârzieri și poate ne explică Sorin Grindeanu de ce nu este gata documentația acestui proiect ca să fie licitat“, a mai precizat șeful USR.
Calea ferată este un alt domeniu condus dezastruos, susține Cătălin Drulă.
“Pe Calea ferată avem Arad-Caransebeș, un proiect enorm în PNRR cu 1,8 miliarde de euro, pe care niciunul dintre cele patru loturi nu este semnat încă, abia unul din loturi are câștigător“, a spus Cătălin Drulă.