Șeful PNL Timiș, Alin Nica – prins cu interlopii la masă în Dubai tranzacționând terenuri ale statului

Șeful PNL Timiș, Alin Nica, care deține o avere impresionantă agonisită din funcția bugetară de primar al comunei Dudeștii Noi, așa cum puteți citi în articolul “AVERE de bugetar. Șeful PNL Timiș, Alin Nica deține: 14 loturi de teren – 4 case – un apartament. Declarația de avere din 2022, fabuloasă“, care este și cercetat de Agenția Națională de Integritate pentru mai multe posibile conflicte de interese, a fost prins cu interlopii la masă în Dubai, tranzacționând terenuri ale statului.

Conform cotidianului Cancan “patruzeci și șase de hectare de teren l-au despărțit pe Alin Nica, președintele Consiliului Județean Timiș, de o combinație cu un șeic arab din Dubai care tot ce știa despre România e că se învecinează cu Basarabia Saudită și că e singura țară cu deschidere la Marea Alba-Neagră. În realitate – dar șeicul nu avea de unde să știe asta –, România mai are deschidere și la Marea Manelediterană. Alin Nica a încercat marea cu degetul. Degetul – probabil, cel mijlociu – nici măcar nu era al lui, ci al unui om de afaceri român pe nume Cristian Birlic, stabilit de o bună perioadă în Dubai. Birlic a fost intermediarul între președintele Consiliului Județean Timiș și Anyian Kutty, proprietarul Clarion Shipping Services LLC, pentru realizarea unui hub logistic la Aeroportul Internațional Timișoara. Afacerea a căzut pentru simplul motiv că hectarele pe care s-ar fi construit terminalul cargo sunt în proprietatea Ministerului Transporturilor, care minister nu este, deocamdată, în proprietatea Consiliului Județean Timiș. Așa încât logic că a picat, că nu ai cum să vrei să dai cuiva dreptul să facă ceva pe un teren care nu e al tău“.

Personajele implicate în această tentativă eșuată de afacere sunt de un pitoresc nebun

“Alin Nica a intrat în politică cu cîteva luni înainte de a se naște, vorba vine. La 23 de ani era deja primar al unei comune din Timiș. În calitate de primar penelist, și-a folosit toată priceperea și toată dăruirea pentru a participa la show-uri de succes precum „Chefi la cuțite“ sau Eurovision (2009, cu melodia Don’t Leave). Probabil că Ludovic Orban – celălalt caraghios meloman, fostul chitarist-șef al PNL, a fost foarte mândru de performanțele de gurist ale primarului Alin Nica. Din octombrie 2020, Nica este președintele Consiliului Județean Timiș. Comic pentru judet, shit happens. În urmă cu aproximativ zece luni, Alin Nica și-a tras un nou director de cabinet, în persoana lui Iosif Nicoară, fost șef la Poliția de Frontieră Timiș, al cărui nume apare într-un dosar cu șpăgile din vămile din vestul țării. Cei doi sînt atît de apropiați, încît funcționează mai degrabă ca un cuplu. Așa ai zice și zic mulți prin Timișoara. Responsabil cu vocea este Nica, fost participant la Eurovision, în timp ce Nicoară îi asigură spatele de cîte ori are ocazia. Cristian Birlic și-a făcut apariția în viața cuplului Nica-Nicoară în calitate de posibil intermediar de afaceri transcontinentale, pe axa Timișoara-Dubai. Nicoară a fost responsabil pentru atragerea lui Birlic în combinație, căci, în general, foștii polițiști se înțeleg perfect cu interlopii. Cei doi, Nicoară și Birlic, au avut lungi conversații pe Whatsapp (vom reveni asupra lor), deși ar fi putut discuta și pe Tinder“, mai arată cotidianul central.

Dedicații pentru Birlic de la Florin Salam și Tzancă Uraganu

“Există o înregistrare video cu Florin Salam de gât cu Cristian Birlic, și Salam, cu charisma bine cunoscută, spune: „Cine-i cel mai fericit? Este Cristian Birlic!“. Dar și soția lui Florin Salam a fost cea mai fericită când, la un moment dat, a primit cadou de la Birlic un Mercedes S. Mă rog, așa a apărut, nu au stat așa lucrurile, vrăjeli de social media, tot Regele a băgat mâna-n buzunar, că așa-i mersul. Există o înregistrare video și cu Tzancă Uraganu, care și el are numai cuvinte de laudă la adresa lui Birlic. Zice Tzancă: „Pentru fratele meu, pentru Birlic, cu mesajul și melodia care-i place lui și se potrivește cel mai mult: “ Birlic evident e mândru nevoie mare, are o privire suficientă, dar are și de ce, că fraierii lui se impresionează tocmai cu video-stouri d-astea“, mai arată Cancan.

S-au dus la Dubai boi, s-au întors vaci

“E adevărat că Birlic nu e deloc genul care se etalează, sanchi. El nu se etalează „decât“ cu cîte un Rolls Royce continuu pe Insta și doar cu vreo blondă de talia Vicăi Blochina, cu care a aterizat la un moment dat la Marriott, unde s-au închis într-o cameră ca să-i arate colecția lui de timbre cu camile. Aici am avea niște mențiuni de făcut și anume că nu e un mod elegant de a proceda cu o femeie la vârsta ei, dar na, Birlic fiind filatelist…știe el mai bine. Ca orice cocalar internațional care are (aparent) mai mulți bani decît neuroni, Birlic se afișează cu orice interlop care îi iese în calea vieții. Așa se face că în portofoliul personal al lui Birlic apare inclusiv o poză cu Rami Iskandarani, fiul lui Zaher, mega celebrul traficant de țigări, și cu Ioan Nasleu, fostul director de la Piețe SA și fost consilier personal al lui Nicolae Robu, condamnat definitiv într-un dosar în care a fost acuzat de șantaj și de alte matrapazlâcuri pentru care în România se ia cel mult cu suspendare. Așadar, acesta este omul pe care cuplul Nicoară și Nica l-au ales să intermedieze afacerea între Consiliul Județean Timiș și șeicul arab pentru construirea unui terminal cargo pe Aeroportul Timișoara. La sfîrșitul lunii martie a acestui an, cei trei crai de la Răsărit – Nica, Nicoară și Birlic – s-au dus la Dubai în speranța că arabii pot construi un terminal cargo pe o fundație de aer, căci terenul de 46 de hectare lipsea. Șeicul arab a oprit rapid discuția când a înțeles cum stă treaba. Nica, Nicoară și Birlic s-au dus la Dubai boi și s-au întors vaci. Evident ca ne-am făcut de râs, dar așa e când tembelii ajung la butoane“, susține Cancan.

Până la ora transmiterii acestui articol șeful PNL Timiș, Alin Nica, nu a transmis un punct de vedere oficial.

La data la care a avut loc excurusia la Dubai, PSD Timiș a reacționat extrem de dur, prin intermediul unui comunicat de presă.

“Ceea ce putea fi un bun prilej de promovare a județului Timiș ca un real punct de atracție turistică și a municipiului Timișoara ca viitoare capitală europeană a culturii în anul 2023, la expoziția mondială de turism organizată în Dubai, s-a dovedit a fi un fiasco, dar…și o luxoasă vacanță. La standul județului Timiș nu au venit nici vizitatori, nici oficiali, ci doar cei câțiva români prezenți la eveniment, expunerea fiind nesemnificativă. O vacanță de toată frumusețea, decontată de către Consiliul Județean Timiș, desfășurată prin „bunătatea” domnului președinte Alin Nica, adică pe mulți, foarte mulți bani publici. Și pentru că nu s-a bucurat singur de această vacanță în Dubai, îl invităm pe președintele CJ Timiș, să ne spună, cu ”subiect și predicat”, câți bani a cheltuit și de cine a fost însoțit. Dar cel mai important, să binevoiască domnia sa să explice care a fost rezultatul acestei promovări – cum probabil, numai dânsul putea să o valideze – cu magicieni și maneliști cum nu a mai văzut Dubaiul, cu materiale promoționale de o calitate de „tipar în garaj” și cu o prezentare mediocră și nereprezentativă nouă, bănățenilor. Timișenii au dreptul să cunoască cum s-au cheltuit banii publici alocați pentru această deplasare“, a precizat PSD Timiș.

Reacția social democaraților a venit după ce șeful PNL Timiș, Alin Nica, a spus că a găsit investitor pentru dezvoltarea zonei cargo a Aeroportului Timișoara, doar că ministerul nu transferă terenul la CJ Timiș.

“Astăzi, în cadrul deplasării la Expo Dubai, am discutat cu Anyian Kutty despre construcția unei zone cargo la Aeroportul Timișoara. Directorul executiv de la compania Clarion este foarte interesat de proiectul pe care i l-am prezentat, astfel că și-a arătat disponibilitatea să ne viziteze până la sfârșitul lunii martie. Partea dificilă în astfel de acțiuni de diplomație economică este să explici unor oameni hotărâți și dornici să se implice că, în România, legislația te poate încurca în loc să te ajute, iar colaborarea între instituții nu e tocmai punctul forte al țării noastre. Din punct de vedere al investitorului străin, dacă azi ai luat decizia, în câteva săptămâni bagi excavatorul în teren. Consiliul Județean Timiș încă așteaptă Hotărârea Guvernului pentru trecerea din proprietatea publică a Statului Român şi administrarea Ministerului Transporturilor în proprietatea publică a judeţului Timiş a 46 hectare de teren pentru realizarea centrului intermodal de transport. M-ar bucura mai mult interes pe această temă din partea ministrului Transporturilor, mai ales că este timișorean. M-am așteptat să știe situația de acasă și să înțeleagă oportunitatea unui astfel de proiect.Este binecunoscut faptul că, la nivel cargo, Timişoara se situează pe unul dintre principalele culoare de zbor care fac legătura dintre Asia Centrală și Europa. Avantajele de tip geografic, actualul context geopolitic, alături de potenţialul infrastructurii şi situaţia economică ar putea facilita crearea unui pol euroregional și european de alimentare intermodal de marfă. Timișoara nu are voie să rateze o asemenea șansă. Consiliul Județean Timiș și-a făcut treaba și a atras investitori, rămâne de văzut dacă și Bucureștiul își face partea sau interesele județului nostru vor fi puse la coada listei de priorități“, a scris la vremea respectivă Alin Nica pe Facebook.

Un răspuns a fost oferit și de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, care spunea că “dacă cineva bate la poartă la Jilava și nu știe cum să i se deschidă, nu e treaba mea“.

“Am văzut ce a spus din excursia sa domnul președinte al Consiliului Județean. L-aș îndemna să se uite la cazul Belina, este identic, poate nu a fost atent la ceea ce cere. În acest moment CJ Timiș, că s-au purtat discuții prin Dubai, nu are nicio calitate, este copie la indigo a cazului Belina. Dacă cineva bate la poartă la Jilava și nu știe cum să i se deschidă, nu e treaba mea. Mai pe larg. Ministerul Transporturilor este proprietar pe un anumit număr de hectare la Aeroportul Timișoara, Consiliul Județean nu are nicio calitate acolo, niciuna, dar în schimb s-a dus la un investitor privat spunându-le că ne-am înțeles cu ăia, să facem pe terenul Ministerului Transporturilor. Cam așa a fost și cu Belina, s-a dat terenul de la minister la Consiliul Județean, care l-a dat către Teldrum. În ce calitate s-au purtat aceste discuții? De ce? Cine e cel care a purtat aceste discuții? Ministerul e deschis la orice discuții privind zona Cargo, inclusiv la a avea un proiect comun cu consiliul Județean, dar vă amintesc ceva. Eu, dar și alți parlamentari am făcut proiecte prin care am cerut ca aeroportul din Timișoara să treacă în administrarea locală, cum sunt multe alte aeroporturi. Ministerul mai are în coordonare doar trei aeroporturi, Timișoara, București și Constanța. Ca să vorbim de Timișoara, de fiecare dată s-a primit negație din motive de adiacență cu zona de aeroport militar. Deci, nu s-a putut din motive securitate, siguranță națională. Dacă vrem să dezvoltăm zona de cargo nu se dezvoltă că te întâlnești pe stradă în Dubai cu cineva, spunând: ți le dăm ție să le dezvolți, tu neavând nicio calitate“, a spus Sorin Grindeanu în luna martie.

Foto: cancan

Recomandările noastre

Cele mai citite articole