Primarul municipiului Timişoara, Dominic Fritz, a declarat, că lucrările la pasajul subteran Solventul, care va fi traversat de 10 linii de cale ferată şi va conecta cartierele din oraş prin reţeaua de transport public, pietonal şi piste de biciclete, ar putea fi accelerate, dacă se va obţine şi finanţare de la Guvernul României.
Pasajul, a cărui proiectare a fost începută de fosta administraţie locală, va fluidiza traficul rutier în zona de vest a municipiului şi presupune o investiţie de peste 111,6 milioane de lei cu TVA, cu durata de execuţie de 24 de luni.
„Este un proiect absolut important şi strategic pentru viitorul infrastructurii din Timişoara. Probabil anul acesta vom avea toate avizele şi pentru podul Solventul, care va lega pasajul de cartierul Dâmboviţa şi va trece peste Bega. În curând sper să lansăm licitaţia pentru o nouă radială vest, care va lega strada Gării şi pasajul de Centura Vest. Avem o înţelegere cu CNAIR ca o parte dintre costurile pentru această nouă radială să fie suportate de CNAIR. Acesta este planul pentru o zonă care va schimba tot fluxul traficului în Timişoara”, a afirmat Dominic Fritz.
Proiectul de peste 110 milioane de lei fără TVA este finanţat total din bugetul local, dar s-a depus o cerere de finanţare prin Programul Naţional de Investiţii Anghel Saligny.
Pasajul va avea o lungime de traversare pe sub liniile de cale ferată de 65 de metri şi o lungime totală de 87,10 metri.