Banii timișorenilor folosiți pentru autobuze electrice destinate comunelor Dudeștii Noi și Becicherecu Mic

Consiliul Local Timișoara a votat ieri cu votul peneliștilor un proiect de hotărâre, care altfel s-au opus adoptării Agendei Culturale a Timișoarei, ce prevede cumpărarea de autobuze electrice prin Programul Național de Redresare și Reziliență care să deservească și comunele Dudeștii Noi și Becicherecu Mic.

Aprobarea depunerii de către Municipiul Timișoara (Lider – Partener 1) a proiectului „Achiziția de vehicule nepoluante (autobuze electrice) necesare îmbunătățirii transportului public de călători în zona Timișoara” în cadrul apelului de proiecte PNRR/2022/C10, Componenta 10 Fondul Local, în parteneriat cu U.A.T. Comuna Becicherecu Mic (Partener 2) și U.A.T. Comuna Dudeștii Noi (Partener 3), în baza modelului de acord de parteneriat, Anexa nr. 1 la HCL“, se arată în proiectul de hotărâre.

Dudeștii Noi este comuna condusă 16 ani de către actualul șef al CJ Timiș, Alin “Săteanul“ Nica, iar Becicherecu Mic este condusă de nașul lui Alin “Săteanul“ Nica, PSD-istul Raimond Rusu.

Interesant este că grupul consilierilor locali PNL a votat în bloc acest proiect, însă s-a opus vehement Agendei Culturale a Timișoarei, așadar interesul șefului de partid a fost peste interesul timișorenilor.

Necesitatea acestei investiții este explicată în descrierea investiției astfel:

Comunele Dudeștii Noi și Becicherecu Mic sunt în directă legătură cu municipiul Timișoara prin relațiile economice, sociale și de navetism care se stabilesc între acestea. Este evident astfel, la nivelul localităților din primul inel peri-urban, din imediata vecinătate a centrului polarizator, fenomenul de peri-urbanizare și expansiune a municipiului. Traseul M44 care deservește municipiul Timișoara și comunele Dudeștii Noi și Becicherecu Mic circulă doar în zilele lucrătoare și are acum un grafic de 6 curse. Având în vedere necesitatea extinderii mobilității urbane la nivelul zonei metropolitane Timișoara, municipiul Timișoara împreună cu Comunele Dudeștii Noi și Becicherecu Mic au creat un parteneriat pentru dotarea liniei M44 cu un autobuz nepoluant de 18m“, se arată în descrierea investiției.

Conform Raportului de specialitate care însoțește HCL-ul aprobat în prima fază se dorește cumpărarea unui autobuz, iar în cea de-a doua fază, în limita banilor, ar putea fi achiziționate alte 20 de autobuze ( 15 bucăți de 18m și 5 bucăți de 12m).

În limita plafonului maxim eligibil prealocat Municipiului Timișoara conform Ghidului Specific – Condiții de accesare a fondurilor europene aferente PNRR în cadrul apelurilor de proiecte PNRR/2022/C10, se aprobă depunerea a proiectului „Achiziția de vehicule nepoluante (autobuze electrice) necesare îmbunătățirii transportului public de călători în zona Timișoara” în valoare totală de 691.000,00 euro la care se adaugă TVA (echivalentul a 3.401.585,70 lei calculați cursul infoeuro din luna mai 2021, 1 euro=4,9227 lei) din care valoarea maximală eligibilă a proiectului în valoare de 520.000,00 euro la care se adaugă TVA (echivalentul a 2.559.804,00 lei calculați cursul infoeuro din luna mai 2021, 1 euro=4,9227 lei reprezentând cheltuieli eligibile PNRR aferente alocărilor partenerilor 2 și 3, iar TVA-ul aferent se va suporta de la bugetul de stat), iar 171.000,00 euro + TVA (echivalentul a 841.781,70 lei fără TVA +159.938,52 lei calculați cursul infoeuro din luna mai 2021, 1 euro=4,9227 lei reprezintă contribuția Municipiului Timișoara la cheltuielile neeligibile ale proiectului în vederea implementării Componentei 1 în condițiile prevăzute în anexele nr. 1, 2 și 3 părți integrante din HCL. În condițiile de finanțare disponibile la data depunerii proiectului, se aprobă valoarea maximală eligibilă a proiectului „Achiziția de vehicule nepoluante (autobuze electrice) necesare îmbunătățirii transportului public de călători în zona  Timișoara” în cuantum de 64.059.095,01 lei (echivalentul a 13.013.000,00 Euro, calculat la cursul Infoeuro aferent lunii mai 2022, 1euro=4,9227 lei), reprezentând cheltuieli eligibile asigurate din PNRR 2020-2026 la care se adaugă TVA în valoare de 12.171.228,05 lei repezentând cheltuieli asigurate din bugetul de stat în vederea implementării Componentei 2 în condițiile prevăzute în anexele nr. 1, 2 și 3 părți integrante din HCL.

Rezultate componenta 1:

– Autobuze electrice (18 m) achiziționate – 1 buc.

 – Stații de încărcare la autobază – 1 buc.

 – Stații de încărcare rapidă (pe traseu) – 1 buc.

Rezultate componenta 2 (doar în cazul disponibilității sumelor alocate prin PNRR):

– Autobuze electrice (18 m) achiziționate – 15 buc.

– Autobuze electrice (12 m) achiziționate – 5 buc.

– Stații de încărcare la autobază – 20buc.

– Stații de încărcare rapidă (pe traseu) – 10 buc.

Rezultate complementare:

– 45 stații de încărcare vehicule electrice pe teritoriul Municipiului Timișoara doar în situația implementării Componentei 2)

– 2 stații de încărcare vehicule electrice pe teritoriul Comunei Becicherecu Mic

– 2 stații de încărcare vehicule electrice pe teritoriul Comunei Dudeștii Noi, se arată în raportul care însoțește HCL-ul aprobat.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole