Viceprimarul USR al Timișoarei, Ruben Lațcău: vrem pentru Piața Traian să atragem o finanțare europeană  – zona se va transforma în una plină de verdeață

Primarul Dominic Fritz anunță finalizarea studiului de fezabilitate pentru Regenerarea Urbană a Pieței Traian și a 15 străzi adiacente, o investiție care va schimba la față întreg cartierul.

Cred cu tărie în potențialul cartierelor noastre istorice. Am finalizat prima etapă, printr-un proces deschis și transparent în care i-am implicat pe cei care locuiesc sau lucrează în zonă. Am integrat recomandări primite de la cetățeni în actuala versiune a documentației. De exemplu, am crescut numărul de locuri de parcare, menținând totuși atenția pe pietoni, iar în Piața Romanilor am introdus două puncte de debarcare, unul pentru mașini și unul pentru autobuzele școlare și autocarele care vin la Catedrala Millenium”, anunță primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Primăria Municipiului Timișoara a pus accent pe dezvoltarea de spații pentru oameni, accesibile pentru plimbări pe jos sau cu bicicleta și cu acces pentru riverani. O parte din cartier va trece printr-un proces de pietonalizare, similar cu cel din cartierul Cetate (zona Piața Unirii și străzile din jur). Traficul de tranzit dinspre centru va fi deviat pe str. Zlatna și cel dinspre Badea Cârțan pe str. Piața Petru Rareș – Ecaterina Teodoroiu.

La rândul său, viceprimarul USR al Timișoarei, Ruben Lațcău, a declarat că municipalitatea dorește să atragă finanțare europeană pentru lucrări.

E un pas uriaș într-un proces birocratic și de implementare de durată. Nu depășește însă numărul anilor în care ne-am mândrit cu o zona istorică, dar nu am revitalizat-o. Acum, zona istorică e intens circulată, tramvaiele și mașinile merg pe aceeași bandă, intersecția Dacilor – Ștefan cel Mare e problematică pentru mașini și pentru tramvaie, mașinile sunt parcate și de-o parte și de alta a străzilor, zona pietonală nu e cea mai prietenoasă. Nu avem nici suficiente spații verzi. Dar această zonă istorică trebuie să fie, în sfârșit, valorificată. Am căzut cu toții de acord – locuitorii din zonă, timișoreni din alte cartiere și specialiști. Pe unele străzi, mașinile vor avea acces limitat pentru că redăm spațiul copiilor, pietonilor și bicicliștilor. Dar vom avea și locuri de parcare în plus. Tot pentru a avea o zonă prietenoasă cu pietonii, piatra cubică va fi refolosită pentru locurile de parcare, nu pentru spațiile pietonale. Ne asigurăm astfel că persoanele cu dizabilități locomotorii nu întâmpină probleme. Totodată, zona se va transforma în una plină de verdeață. Suprafața de spațiu verde va crește de la 6.000 mp la 9.500 mp. La numărul existent de arbori, adăugăm 355. Amenajăm și spații în care oamenii să se întâlnească: 3 parcuri, 2 locuri de joacă pentru copii și o piață de cartier modernă. Macazurile din intersecția de la Traian vor fi automate, pentru ca tramvaiele să traverseze mai ușor zona. Intervențiile se vor face etapizat astfel încât impactul asupra locuitorilor să fie cât mai redus, fiind vorba despre 15 străzi și 4 piețe, un total de 6 hectare. E o investiție majoră pentru care vrem să atragem o finanțare europeană prin Programul Regional Vest. Suntem în dialog constant cu ADR pentru proiectele Timișoarei și ne așteptăm să acoperim aproape o treime din investiție prin acest program“, a declarat Ruben Lațcău.

Piața Traian și Piața Romanilor (lângă Catedrala Millenium) devin parțial pietonale. În Piața Traian, pe două laturi se eliberează carosabilul pentru a completa spațiul pentru arbori și terase, iar în Piața Romanilor, una din străzile laterale catedralei va avea acces controlat. În locul carosabilului va fi realizată o zonă de sport pentru elevii de la Liceul Shakespeare. Vor fi restricționate pentru trafic auto și o parte din străzile Academician Corneliu Miklosi, I.L. Caragiale și Episcop Joseph Lonovici. În câteva puncte cheie, vor fi montați bolarzi automați și accesul va fi oferit riveranilor și celor care își desfășoară activitatea comercială, confesională sau de altă natură în clădirile adiacente.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole