VEST: a fost semnat contractul pentru primul tronson al drumului expres Arad-Oradea – are o valoare de 2.3 miliarde de lei și o lungime de 33.7 km între Oradea și Salonta

Construcția Drumului Expres Arad-Oradea poate începe.

Joi, a fost semnat contractul dintre CNAIR și Asocierea PRECON TRANSILVANIA SRL (ROMÂNIA) – AUTOMAGISTRAL PIVDEN SRL (UCRAINA), contractul pentru execuția primului lot (33,7 km) al acestui drum expres, între Oradea și Salonta.

Practic, este primul tronson de autostradă care va fi construit de ucraineni.

Contractul, finanțat prin Programul Transport 2021-2027, are o valoare de 2,32 miliarde de lei (fără TVA) și o perioadă de execuție a lucrărilor (FIDIC roșu) de 24 de luni.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat, într-o conferință de presă, că este o cursă contra cronometru, iar România nu trebuie să nu piardă oportunitatea de a face parte din culoarul Nord-Sud, cel mai scurt şi cel mai convenabil economic.

”SF-ul și PT-ul au fost realizate de autoritățile locale, pe baza protocoalelor pe care le-am avut pentru descentralizare, a fost predat CNAIR și acum se intră în execuție. Dacă vă uitaţi pe hartă, este cel mai scurt drum Nord-Sud. Noi trebuie să ne mişcăm foarte repede din acest punct de vedere, fiindcă, altfel,  există rute alternative, e adevărat mai lungi, dar există, care unele dintre ele pot să ocolească România, ceea ce nu ar fi în avantajul nostru. E o cursă contra cronometru, dacă pot să spun aşa, pe care eu sper ca noi, ca ţară, să o câştigăm”, a spus ministrul.

Sorin Grindeanu a mai prrcizta că pe Timişoara-Moraviţa se aşteaptă ca undeva în câteva săptămâni să fir anunțați câştigătorii, cel puţin pe unul din aceste loturi, astfel încât să se poată intra în faza de atribuire şi pe cele două loturi de la Timişoara-Moraviţa, urmând să se intre în faza de execuţie.

Pe traseu vor fi construite inclusiv:

– un pasaj (727 metri) peste calea ferată și DC77,

– două parcări (fiecare prevăzută cu 3 stații de incarcare pentru autoturismele electrice),

– un Nod rutier care asigură conexiunea cu drumul de legătură Centura Oradea – A3,

– un Nod rutier la intersecția cu drumul comunal 77 ( DC77),

– un Nod rutier în zona localității Gepiu (la intersecția cu DN79),

– un Nod rutier în zona localității Salonta (la intersecția cu DJ 795).

– un drum de legatură cu DN 79 (Salonta), care va avea o lungime de 5,3 km.

Cu o lungime totală de 120,47 km, drumul expres Arad – Oradea este compus din 3 loturi:

– Lotul 1 (33,7 km) la care se adaugă drumul de legatură (5,3 km) cu DN 79 (Salonta).

– Lotul 2 (39,7 km) la care se adaugă drumul de legatura pana la granita cu Ungaria (10 km).

– Lotul 3 (47,07 km) la care se adaugă Drumul de legatură (2,9 km) cu zona industrială Arad Vest.

Noul drum expres Arad-Oradea este parte componentă a coridorului european strategic Via Carpathia care va asigura legătura rutieră dintre Marea Baltică – Marea Neagră și Marea Mediterană.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole