Timișoara: lucrările rămase de executat pe descărcarea de pe autostradă de la Sânandrei vor fi efectuate de asocierea Drumuri și Poduri Banat SRL și MaxAgro Centre SRL – firma a avut mari probleme cu construcția drumului județean “prin cucuruz“ dintre Seceani și Fibiș

Mandatul de ministru al Transporturilor al lui Sorin Grindeanu a coincis cu ascensiunea unui companii private din Timiș care inițial a fost specializată pe sectorul agricol din zona Gătaia.

Este vorbea despre Drumuri și Poduri Banat SRL care aparține de compania MaxAgro Centre SRL, care exploatează mii de hectare de tren în zona Gătaia și executa până anii trecuți mici lucrări de reparații și pietruiri pe drumuri județene și comunale, mai ales în zona receptivă sau în județul Caraș-Severin.

Venirea la conducerea ministerului Transporturilor a lui Sorin Grindeanu a făcut ca lucrările atribuite de CANIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara, să explodeze, cu atribuiri pe drumurile naționale din Timiș, Caraș-Severin și Arad.

O simplă căutare pe SICAP ne arată următoarele achiziții care însumează zeci de milioane de euro:

Interesant este că la o petrecere recentă, o câmpenească, organizată de MaxAgro, a participat tot spectrul politic județean din PSD și PNL.

Firma a fost implicată în construirea drumului județean dintre Seceani și Fibiș, o lucrare a Consiliului Județean, care a avut mari probleme de execuție. Așadar, a fost dificil să construiască un drum prin câmp, prin “cucuruz“.

Pe 24 mai am convocat comisia de recepție a acestei lucrări, sperând că o să putem închide proiectul. Așadar, în urma examinării vizuale a sectorului de drum supus modernizării s-au constatat următoarele : deficiențe și neconformități ale părții carosabile de natura faianțărilor pe suprafețe extinse ; porozitate accentuată a stratului de uzură ; neasigurarea lățimii corespunzătoare a acostamentelor pe anumite porțiuni ; neasigurarea corespunzătoare a pantei transversale și longitudinale în vederea scurgerii apelor in șanțurile betonate ; nerespectarea în totalitate a prevederilor din proiectul tehnic în ceea ce privește geometria și cota proiectată a șanțurilor de pământ. Toate aceste deficiențe și neconformități constatate pe teren, imediat după finalizarea lucrărilor, pot genera în scurt timp apariția unor defecte de drum ce pot pune în pericol siguranța circulației rutiere (gropi, cedări ale stratului de fundare din sistemul rutier, etc. ). Vorbim despre o lucrare pentru care urmează să avem 7 ani de garanție, dar unde, culmea, deja au început “cârpelile” fără acordul Consiliului Județean Timiș. Am cerut să mi se prezinte în cel mai scurt timp o expertiză tehnică asupra investiției, timp în care, evident, procesul de recepție al lucrării este suspendat“, scria pe Facebook în iunie 2022, vicepreședintele USR al CJ Timiș, Cristian Moș.

Asta însă nu i-a împiedicat pe reprezentanții CNAIR să atribuie firmei respective lucrarea privind descărcarea de pe autostradă de la Sânandrei, după ce contractul cu italienii de la Todini a fost reziliat chiar de Sorin Grindeanu.

În urma finalizării procesului de evaluare a ofertelor depuse, DRDP Timișoara a comunicat rezultatul procedurii de atribuire a contractului de proiectare și Execuție a lucrărilor din cadrul obiectivului „Drum de legătură Autostrada A1 Arad-Timișoara-DN 69 – Rest de executat”.  Ofertantul desemnat câștigător este Asocierea DRUMURI și PODURI BANAT S.R.L. & MAXAGRO CENTER SRL & OPR ASFALT S.R.L. & OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS S.A., cu preţul de 221.457.969,30 lei, fără TVA. Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea contestațiilor/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire. După semnarea contractului, perioada proiectare și execuție va fi de 12 de luni. Noul antreprenor va face și expertizarea lucrărilor care au fost realizate de constructorul precedent. La data rezilierii contractului anterior, în septembrie 2023, progresul fizic al lucrărilor era de aproximativ 25%“, se arată într-un anunț al DRDP Timișoara.

COLTERM reduce numărul șefilor și aparatul birocratic

COLTERM reduce numărul șefilor și aparatul birocratic Consiliul de Administraţie (CA) al societăţii de termoficare Colterm, subordonată Primăriei Timişoara, a decis, în şedinţa din această săptămână, să eficientizeze activitatea companiei…

Recomandările noastre

Cele mai citite articole