Timișorenii din Ronaț în delir – vor avea tren până la Arad care va circula cu 160km/h

Săptămâna trecută Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a informat că a fost desemnată oferta câștigătoare la procedura de licitaţie publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secțiunea Timișoara Est – Ronaț Triaj (lotul 3), aferentă obiectivului “Modernizarea liniei CF Caransebeș – Timișoara – Aradˮ, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă, costul fiind de 1,4 miliarde de lei (fără TVA) și 42 de luni pentru a finaliza proiectarea și execuția lucrărilor.

Astăzi, CFR SA informează că a desemnat câștigătorul pentru contractul de modernizare a infrastructurii feroviare pe secțiunea Ronaț Triaj – Arad.

Prin acest contract, finanțat prin PNRR, urmează să fie crescută până la 160 de km/h viteza de deplasare a trenurilor pe secțiunea Ronaț Triaj-Arad care face parte din tronsonul Caransebeș – Timișoara – Arad.

Contractul prevede și modernizarea liniei CF Aradu Nou – Glogovăț pe o distanță de aproximativ 7 kilometri.

Principalele lucrări care urmează să fie executate sunt:

– reconstrucția sau reparaţia a 6 poduri, 30 podeţe, 7 treceri la nivel, 15 pasaje denivelate,

– construcția a 9 podeţe de descărcare,

– modernizarea instalațiilor de energoalimentare, linie de contact, telecomunicații, semnalizare, centralizare, sanitare, termotehnologice,

– modernizarea clădirilor din staţiile şi haltele de mişcare de pe tronson: Sânandrei, Băile Călacea, Orţişoara, Vinga, Şag, P.M. Valea Viilor, Aradu Nou, Glogovăț, Micălaca (stația Valea Viilor se va transforma în post de mișcare),

– modernizarea reţelelor locale existente de apă şi de canalizare,

– montarea de panouri fonoabsorbante,

– decontaminarea solului,

– amenajări de spații verzi,

– construcția unor separatoare de hidrocarburi și bazine decantoare,

– montarea de garduri și de panouri de protecție.

Contractul pentru lotul 4 a fost adjudecat de o asociere de constructori italieni la suma de 2,18 miliarde de lei (fără TVA) și trebuie să fie finalizat în 42 de luni.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole