Timișoara: un drum expres va fi construit între Aeroport şi autostrada A1 – va fi cu două benzi pe sens și va avea o lungime de 7 km

Guvernul a aprobat în şedinţa de ieri o investiţie de 420 de milioane de lei care vizează realizarea căii ferate care va lega Aeroportul ‘Traian Vuia’ de municipiul Timişoara, a anunţat premierul Nicolae Ciucă.

Conexiunea feroviară dintre Aeroportul Internaţional ‘Traian Vuia’ – staţia CF Timişoara Est şi reţeaua feroviară naţională, este o investiţie de 423 de milioane de lei, pentru 5,2 kilometri de linie simplă modernizată, 5 kilometri de linie nouă (toate electrificate), 5 podeţe şi peroane. Finanţarea se realizează prin PNRR şi bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.

Pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din zona Aeroportului, CJ Timiș anunță la rândul său, astăzi,  construirea unui drum expres între Aeroportul Timișoara şi Autostrada A1.

Drumul de conectare a Aeroportului Timișoara cu A1 este cuprins ca proiect prioritar în Programul Operațional pentru Transport și este prevăzut a se implementa la profil de drum expres, cu două benzi pe sens, pe o lungime de aproximativ 7 km. CNAIR se va ocupa de asigurarea finanțării, iar Consiliul Județean Timiș de derularea procedurilor de achiziție pentru contractarea serviciilor de elaborare a studiului de fezabilitate, precum și de contractarea serviciilor de proiectare și a lucrărilor de execuție“, arată CJ Timiș într-un comunicat de presă.

Administrația județeană susține în același document că “Consiliul Județean Timiș a solicitat Ministerului Transporturilor semnarea protocolului de colaborare pentru realizarea drumului de conectivitate A1 – Timișoara – Aeroport Traian Vuia. Administrația județeană și-a exprimat interesul ferm de realizare a investiției și de susținere a descentralizării activității CNAIR deoarece are capacitate de implementare a proiectului și poate valorifica integral finanțarea de la Comisia Europeană“.

Comunicatul de presă al CJ Timiș este unul ambiguu, care mai multe naște întrebări decât lămurește situația, deoarece nu oferă detalii în privința costului unui asemenea proiect, care este sursa de finanțare, nu oferă nicio perspectivă de timp sau la ce fază se află proiectul sau așa zisul protocol solicitat Ministerului Transporturilor. Pare mai de grabă o ieșire intempestivă, nepregătită, cu scopul de a mai puncta ceva.

 “Urmărim facilitarea accesului de la și către Aeroport, cu intenția de a-l lega la rețelele  principale de transport din România și țările vecine. Suntem preocupați de creșterea calității vieții în comunitățile din împrejurimile Timișoarei, iar ca exemplu, dorim să înlăturăm presiunea rutieră de pe Dumbrăvița. Chiar și o porțiune din centura Timișoarei este inclusă în proiect, cu același scop de diversificare a accesului, atât la varianta ocolitoare cât și în localitățile periurbane apropiate”, a declarat “Țăranul de la Dudești“, șeful Consiliului Județean Timiș, Alin Nica.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole