Consilierul local USR, Aida Szilagyi, a declarat că a evaluat în ultimul an peste 15 locații pe terenurile publice ale municipiului Timișoara în care sunt depozitate aproximativ 30.000 de tone de deșeuri, la care se adaugă 25 000 de tone de beton concasat si 30.000 de tone de pământ cu pietre depozitate la SDM.
Din această cauză consilierul local spune că se vor schimba regulile.
“După ce a stat 60 de zile in consultare publică, Proiectul care modifica Regulamentul la HCL 189 din 2020 va intra la vot! Este un proiect la care am contribuit si care sper sa aducă putina lumina in legătura cu modul in care sunt gestionate deșeurile din construcții si demolări. Există destul de multă confuzie în legătură cu responsabilitățile și oportunitățile legate de DCDuri. Generarea si eliminarea DCDurilor este necontrolată, responsabilitățile legale nu sunt clar înțelese, și nu se face o monitorizare a cantităților rezultate din lucrări de construcții publice sau private iar datele despre DCDuri lipsesc cu desăvârșire. De asemenea se remarcă o mare ambiguitate in înțelegerea responsabilităților legale, lipsă a reglementarilor locale și a procedurilor de lucru dar și inexistența infrastructurii de colectare si valorificare a DCDurilor“, susține Aida Szilagyi.
Spațiile de depozitare și evidența cantităților
“Un prim pas absolut necesar este instituirea unui control mai bun asupra DCDurilor rezultate din lucrări de construcție autorizate publice și private, tocmai de aceea, în calitate de consilier local doresc am adus o serie de modificări la Regulamentul de Gestionare al DCDurilor, reglementata prin regulamentul la HCL 189 din 2020. Aceste modificări vizează cerințe noi pentru elaborarea planurilor de gestionare a deșeurilor care includ sursa de generare, tipuri, cantități si mod de gestionate /stocare, care trebuie sa fie comparate cu rapoartele finale, astfel încât sa nu existe abateri care sa depășească +/- 10% din cantitățile inițial estimate. Beneficiarii autorizațiilor de construcții publice si private prin firmele pe care le-au angajat, vor trebui sa pună la dispoziția compartimentului de specialitate, acte care să arate unde ajung aceste deșeuri (note de cantar, facturi), iar responsabilii din primărie vor tine evidente stricte ale cantităților generate, astfel încât sa existe date foarte clare care să permită planificarea unor facilitați de valorificare“, a mai precizat Aida Szilagyi.