Primăria Timișoara pregătește reforma sistemului de parcare – se introduce abonamentul rezidențial în cartiere și se extinde parcarea cu plată la 15% din străzi

Primăria Timișoara pregătește reforma sistemului de parcare și primul pas va fi o dezbatere publică care va avea loc vineri.

Viceprimarul USR+ al Timișoarei, Ruben Lațcău, a prezentat câteva dintre modificările care vor intra în vigoare de anul viitor.

“Două modificări structurale vor fi introduse în acest moment: modificarea regulamentului de parcare în așa fel încât să avantajăm rezidenții și cei care călătoresc punctual cu mașina în oraș; înființarea unui serviciu public în subordinea primăriei care să administreze și să folosească banii încasați pe parcări pentru extinderea capacității de parcare Principalele modificări pe care le va aduce acest nou regulament sunt extinderea parcării cu plată la 15% din străzile Timișoarei, introducerea abonamentului rezidențial în primele cartiere (acest lucru va continua în restul cartierelor pe măsură ce amenajăm locuri de parcare), și descurajarea parcării pe timp de zi în centrul orașului. În centrul istoric (viitoarea zonă verde) nu se vor mai putea cumpăra abonamente și va fi permisă doar plata cu ora, excepție făcând câteva zone pentru rezidenți“, spune viceprimarul USR+ al Timișoarei.

Măsurile sunt necesare din cauza numărului mare de mașini.

“Reforma sistemului de parcare pornește de la un dat: criza fără tăgadă a locurilor de parcare a orașului. Timișoara are în acest moment 80 de mii de locuri de parcare și probabil mult peste 100 de mii de mașini. Dincolo de timișorenii care circulă prin oraș zi de zi, în Timișoara și dinspre Timișoara mai circulă câteva sute de mii de oameni din zona periurbană și din regiune. După București, Timișul și Timișoara au cea mai mobilă populație și cel mai mare număr de navetiști.  În acest context este clar că un regulament de parcare nu rezolvă o problemă sistemică care implică nu doar parcajele, ci mobilitatea ca ansamblu“, precizează Ruben Lațcău.

Sunt preluate idei de la fost administrație.

“Propunerea pe care o publicăm pe site și care va fi dezbătută vineri este un prim pas într-un proces mai amplu de reformă a sistemului de parcare din Timișoara. Acest proces a început prin înființarea sistemului Timpark acum mai bine de 10 ani, proces sistat în timpul dezvoltării în forță, pe care acum îl reluăm și îl îmbunătățim. Faptul că noi am reînviat idei ale fostelor administrații, precum Timpark sau Centrul de proiecte, arată un singur lucru. Au existat în trecut proiecte bune care au fost abandonate din cauza rezistenței aparatului la reforme și lipsei de voință politică.  În lunile și anii următori, pe măsură ce vom amenaja și construi noi parcări, vom extinde acest sistem, obiectivul este ca el să fie integrat într-o strategie de parcare dezvoltată pe baza noului plan de mobilitate urbană. Fundamental rămâne obiectivul creșterii numărului locurilor de parcare și integrarea sistemului cu transportul public. Ultimul obiectiv va fi realizat prin PMUD și strategia pe care acesta o va propune, dar primul obiectiv, acela de a crește numărul locurilor de parcare, va fi scopul principal al Timpark, toți banii încasați fiind folosiți pentru extinderea și îmbunătățirea parcării în Timișoara“, a mai completat viceprimarul USR+ al Timișoarei, Ruben Lațcău.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole