Lucrările de pe bulevardul Stan Vidrighin ar putea bloca Timișoara. Avertismentul viceprimarului Ruben Lațcău: coada de camioane ar fi până la autostradă

Primăria Timișoara va demara anul acesta ample lucrări de reabilitare a bulevardului Stan Vidrighin, Calea Buzașului.

În proiectul de buget pe 2022 municipalitatea a prevăzut suma de 27.000.000 lei pentru realizarea proiectului tehnic și execuția pentru „Reabilitarea liniilor de tramvai și modernizarea tramelor stradale”. În plus, pe acest tronson Aquatim are prevăzute lucrări la rețelele de apă pe toată lungimea bulevardului.

Lucrările vor impune restricționarea și/sau devierea traficului pe bulevardul Stan Vidrighin și zona adiacentă, iar marea problemă o reprezintă traficul greu, de tranzit.

Pentru a găsi soluții de deviere și/sau restricționare a traficului, Primăria Timișoara a organizat o ședință tehnică, condusă de viceprimarul Ruben Lațcău și la care au participat reprezentanți ai firmei constructoare, de la SDM, Poliția Rutieră și DRDP Timișoara. A lipsit însă reprezentantul de la CJ Timiș.

“Avem deja lucrări de amploare în mai multe zone, cum sunt cele de pe Bogdăneștilor, Cetății, pe Stan Vidrighin vor începe, începe și etapa a doua pentru reabilitarea sistemului de termoficare, dar și Aquatim va începe pe fonduri europene ample lucrări. Din această cauză capacitatea de a absorbi traficul și a-l dirija pe alte cai de circulație nu există. Și aici mă refer mai ales la circulația care vine de pe DN6 și merge spre DN 59 spre Calea Șagului. Cel mai probabil vor proceda ca pe Cetății, jumătatea de bulevard va fi închis, iar pe cealaltă jumătatea se va circula în regim de o bandă pe sens. De aceea am avea nevoie de sprijinul DPDP Timișoara pentru o eventuală deviere a traficului greu de tranzit pe alte rute și să nu mai intre în Timișoara, care vine dinspre centrul țării și merge spre Serbia, și în al doilea rând să găsim soluții pentru traficul mai mic de tranzit, să spun așa județean.  Spre exemplu un transportator care vine din Făget și merge spre Jimbolia să nu mai intre în Timișoara și să găsim niște rute județene. Am vrut să avem această discuție pentru că nu dorim ca Primăria să de-a o decizie și ceilalți parteneri să nu fie pregătiți sau nu sunt de acord cu decizia“, a spus viceprimarul USR al Timișoarei, Ruben Lațcău, în deschiderea ședinței.

“În cazul de față nu putem face o restricționare sau deviere pe drumuri naționale sau europene, ci trebuie să intrăm pe o altă categorie și anume pe drumuri județene. Dar trebuie să ne lămurim dacă vrem să facem o restricționare de trafic sau vrem să oferim doar niște informații cu posibile rute alternative având în vedere că traficul în zona respectivă va fi îngreunat“, a precizat Nicoleta Pordea, șeful DRDP Timișoara.

“Noi am dori ca acest trafic greu, intrajudețean, care doar trece prin Timișoara, am dori să-l restricționăm în întregime, să nu mai ajungă prin oraș. Suntem conștienți că asta va pune presiune și pe drumurile din județ. Noi vorbim de o situație de un an deoarece sperăm ca de la anul să se circule pe Centura Timișoara Sud si acest subiect va fi închis“, a mai precizat Ruben Lațcău.

“În ceea ce privește Centura la nivel teoretic lucrările se termină la sfârșitul anului, dar este la nivel teoretic, e posibil să nu fie chiar așa. Traficul greu ca să îl putem restricționa și devia pe actualele trasee de drum național trebuie să îndeplinească niște condiții, minim 11,5 tine pe osie, 3,5 m bandă de circulație, supralărgiri la curbele cu rază mai mică de 200 de m și o anumită geometrie a intersecțiilor. Din cunoștințele mele drumurile județene pe care se dorește redirecționarea traficului nu îndeplinesc toate aceste condiții. Ca să primim o aprobare de restricționare de trafic, trebuie să face o documentație, care trebuie să îndeplinească condițiile și în cazul acesta să aibă și acordul CJ Timiș, și să realizăm un calcul cu timpii în plus care rezultă din devierea traficului. O soluție mai simplă ar fi ca tot traficul greu să intre pe centura actuală, să intre pe Aradului și să urmeze vechiul traseu prin fața Gării și să iasă pe DN59 și pe Stan Vidrighin să rămână doar traficul agabaritic care nu încapă la Pasajul Jiul“, a menționat Nicoleta Pordea.

“Noi deja avem o situație pe Bogdăneștilor și Cetății și pe Circumvalațiunii există o suplimentare consistentă de trafic comparativ cu situația dinainte de a închide un sens de pe Cetății, deci suntem în situația în care Timișoara are nevoie astăzi ca regiunea și județul să ne sprijine timp de un an pentru a putea executa aceste lucrări și să nu ne blocăm în întregime. Vrem să evităm situația în care închizând Stan Vidrighin coada de camioane să fie până în autostradă, adică vom bloca autostrada“, a susținut Ruben Lațcău.

“Noi putem să vă punem la dispoziție variantele de deviere care să se facă doar pe drumuri naționale și europene, nu este nicio problemă. E și o variantă pe drumuri județene, mult mai aproape de Timișoara, nu întârzie atât de mult, se ajunge mai repede, dar acolo sunt niște condiții care trebuie respectate. Traseele de deviere le vom pregăti noi și le vom înainta“, a mai precizat Nicolae Pordea.

Până la urmă, în urma discuțiilor s-a luat decizia de a se forma o echipă de lucru cu reprezentanți de la fiecare entitate și care să întocmească documentația pentru două sau trei variante de traseu, care să fie înaintată la Ministerul Transporturilor și la CJ Timiș și să se stabilească categorii de trafic care să fie deviat sau restricționat.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole