Primăria Timișoara anunță că încep de luni, 4 aprilie, lucrările de execuție pentru obiectivul ”Reabilitarea liniilor de tramvai și modernizarea tramelor stradale în Municipiul Timișoara, Traseul 2 – Calea Stan Vidrighin”. În prima săptămână lucrările vizează demontarea liniei cale de tramvai, respectiv liniei de contact, fără a afecta traficul rutier, respectiv zona intersecțiilor de pe întregul traseu.
Din data de 11 aprilie, lucrările prevăzute în Etapa I vor începe efectiv, iar de la această dată se va închide circulaţia pe Calea Stan Vidrighin pe sensul de mers: strada Prof.dr. Aurel Păunescu Podeanu – sensul giratoriu Piața Gheorghe Domășneanu, pentru o perioadă de 7(șapte) luni. Pe sensul de mers Piața Gheorghe Domășneanu – strada Prof.dr. Aurel Păunescu Podeanu se va permite circulaţia în dublu sens, cu câte o bandă pe sens. Timpii de semaforizare din intersecţiile de pe traseu se vor ajusta în funcţie de noile restricţii impuse.
În urma discuțiilor cu societățile comerciale care vor fi afectate direct, constructorul le va asigura accesul pentru ca acestea să-și poată desfășura activitatea economică.
Pe Calea Stan Vidrighin se vor derula două proiecte strategice, primul este cel de reabilitare a rețelelor de apă și canalizare, care beneficiază de fonduri europene atrase de Aquatim. Al doilea proiect este reabilitarea liniilor de tramvai și modernizarea tramelor stradale de pe Calea Stan Vidrighin.
Valoarea investiției este de aproximativ 83 de milioane de lei (TVA inclus), iar termenul de execuție este de 30 de luni.
Ca urmare a lucrărilor de reabilitare la Calea Stan Vidrighin ce vor demara în luna aprilie, traseul tramvaielor care tranzitează zona în reabilitare va fi modificat după cum urmează:
– se suspendă linia 4 tramvai pe perioada lucrărilor;
– linia 8 tramvai va avea următorul traseu, tur-retur: pe tronsonul Gara de Nord – Piața Nicolae Bălcescu va circula pe traseul actual, apoi va circula pe strada Independenței (traseul comun cu linia 7) – strada Drubeta- bulevardul Liviu Rebreanu (traseu comun cu linia 9) – AEM – Ciarda Roșie. Pe perioada derulării lucrărilor, linia 8 va fi suplimentata cu o unitate,
– liniile de tramvai 6a si 6b vor fi suplimentate cu câte 2 unități. Astfel, vor circula câte 3 unități pe fiecare sens,
– linia 1 și linia 2 tramvai vor fi suplimentate cu câte o unitate.