Dominic Fritz: sunt entuziasmat de cum merg lucrările la Pasajul Solventul, am început să împingem chesonul – pentru Podul Solventul trebuie să demolăm case

Primăria Municipiului Timișoara începe exproprierea terenurilor necesare pentru construirea podului Solventul, primul pod construit în Timișoara după mai bine de 30 de ani.

Investiție strategică a Primăriei Timișoara, pentru că alături de pasajul Solventul și de drumul peste platforma industrială reprezintă cheia pentru traficul din oraș, podul necesită despăgubirea a nouă proprietari de terenuri intravilane din zonă.

Potrivit primarului Dominic Fritz, pentru construirea podului trebuie să demolate și case care astăzi sunt locuite.

Solventul, acum am început să împingem chesonul, adică e o tehnică absolut fascinantă. Nu este ca în alte cazuri cumva unde deschizi și după aceea construiești un pod sau ceva, ci se construiește cumva sub, deja chesonul îl împinge efectiv până când e sub pasaj, sub căile ferate. Deci sunt entuziasmat cum merge Solventul și în același timp lucrăm, acum suntem pe ultimele sute de metri pentru a autoriza Podul Solventul pentru că asta de fapt este miza. Suntem foarte aproape de un proiect autorizat. Vom începe exproprierile. E pentru prima oară, cred că după anii 90, când se vor face exproprieri în Timișoara, adică din păcate acolo în Dâmbovița, după ce trecem vis-a-vis de de Solventul, va trebui să expropiem, să distrugem niște case. Un lucru foarte serios și credeți-mă că dacă aș fi doar cumva după vorbe frumoase și voturi și imagine, n-aș anunța așa ceva, fără să știu că are și utilitate reală. Deci, Podul Solventul merge înainte. Am și găsit cât de cât o soluție și cu garda de mediu, adică deocamdată o să autorizăm doar podul care nu este pe niciun teren contaminat sau nu știu ce, deci vom putea să obținem și avizul de mediu. Și asta înseamnă că tot inelul 4 în această zonă de vest a orașului va fi legat, în sfârșit vom putea să trecem din Ronaț în Dâmbovița și va schimba total, mai ales zona asta de Ronaț, care acum este blocată, care este izolată. Vom vedea o dezvoltare extraordinară acolo, deci pentru Timișoara acest proiect e un proiect de secol“, a declarat Dominic Fritz.

Primul pod construit peste Bega după mai bine de 30 de ani are un cost estimat de aproximativ 220 de milioane de lei și este proiect prioritar al Primăriei pentru atragerea de fonduri europene.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole