Primăria Municipiului Timişoara a predat, marţi, amplasamentul pentru începerea lucrărilor de execuţie a Pasajului Solventul, proiect demarat în timpul fostei administraţii locale, care va fi construit pe sub 10 linii de cale ferată şi va prelua o parte din traficul rutier în zona de vest a municipiului.
Pasajul va avea o lungime de traversare pe sub liniile de cale ferată de 65 de metri, iar lungimea totală va fi de 87,10 metri.
Investiţia totală de peste 132.000.000 de lei cu TVA presupune execuţia pasajului rutier sub-feroviar, care include o platformă cu o linie cale pentru tramvai amplasată în mijlocul carosabilului, câte două benzi de circulaţie pe sens de o parte şi de alta a platformei tramvaiului, trotuare pietonale şi piste pentru biciclişti amplasate pe ambele părţi, a anunţat Biroul de presă al Primăriei Municipiului Timişoara.
Pe lângă aceste lucrări, proiectul demarat în timpul fostei administraţii mai prevede reabilitarea liniei de tramvai şi a tramei stradale de pe Calea Bogdăneştilor, de la intersecţia cu bulevardul Cetăţii până la calea ferată Solventul, unde se va face ulterior joncţiunea cu strada Gării.
La ieşirea din Pasajul Solventul este prevăzut un sens giratoriu din care o ramificare va fi spre Canalul Bega spre noul pod Solventul, care va realiza o nouă legătură extrem de importantă între partea de sud – sud-vest cu cea de nord a oraşului. Se va ajunge la o nouă arteră de circulaţie în oraş, care acum nu există.
Şantierul ar trebui încheiat în 24 de luni.