Directorul Aeroportului Timișoara, generalul lt. (r) dr. ing. Dorel Grădinaru, despre el însuși: Aeroportul va rămâne în curând fără director

Aeroportul Internațional Timișoara ”Traian Vuia” va rămâne în curând fără director general.

Cel puțin așa susține, într-un comunicat de presă, chiar actualul director generalul lt. (r) dr. ing. Dorel Grădinaru.

“După două încercări de convocare a Consiliului de Administrație al aeroportului,  ședința CA nu a mai avut loc din lipsă de cvorum, deși pe ordinea de zi se aflau, printre punctele de lucru, două subiecte relevante pentru managementul societății: numirea directorului general; dezbaterea raportului de Audit al Autorității Aeronautice Civile Române referitor la anumite neconformități cu privire la măsurile imediate de siguranță pe Aeroportul Internațional Timișoara ”Traian Vuia”. Precizez că pentru îndeplinirea condițiilor de cvorum este nevoie de prezența în ședințele CA a două treimi din numărul membrilor Consiliului de Administrație, număr care nu a fost îndeplinit“, spune Dorel Grădinaru

Se dorește readucerea la conducerea AIT a unui sistem de management incompetent

“Prin această stratagemă de neîndeplinire a condițiilor de cvorum se dorește readucerea la conducerea AIT a unui sistem de management incompetent, care a fost practicat înainte de venirea mea la conducerea aeoportului, o incompetență a vechii conduceri confirmată prin raportul Curții de Conturi (care poate fi consultat la cerere). Faptul că mi s-a cerut să demisionez fără motivație de la conducerea Aeroportului Internațional Timișoara, nu înseamnă pentru mine o pierdere a locului de muncă, doar  regretul că nu am putut finaliza amplele proiecte derulate în ultimele 18 luni, proiecte din care ar fi rezultat beneficii concrete, într-o perioadă de 2-3 ani, astfel încât aeroportul să beneficieze de o creștere spectaculoasă, demnă de un aeroport internațional cum este cel de la Timișoara“, mai spune directorul AIT.

Am gestionat în mod corect bugetul instituției

“Dezvoltarea explozivă a porții de vest a României ar fi impulsionat și celelalte entități care au legătură cu aeroportul și, în final, ar fi determinat o dezvoltare amplă a întregii zone în care este amplasat aeroportul, cu toate funcțiunile asociate activităților aeroportuare. În toată această perioadă, de când m-am aflat la conducerea aeroportului, din iulie 2020 și până în prezent, am gestionat în mod corect bugetul instituției, fără a permite nimănui să aducă prejudicii financiare acesteia. Vreau să precizez că în această perioadă am reușit să deblochez la nivelul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii procedura privind concesiunea de lucrări în baza prevederilor legii 100/2016 care stă la baza unei investiții estimate la minim 100 mil. euro, această procedură fiind pentru prima dată aplicată în România. De asemenea, tot pentru prima dată în ultimii 8 – 9 ani există la nivel de concept o soluție de finanțare cu 50 mil. euro pentru modernizarea și extinderea suprafeței de mișcare a aeronavelor. Proiectul inițiat soluționează toate aspectele clamate de Autoritatea Aeronautică Civilă Română începând cu 2014 și va crește substanțial interesul tuturor companiilor aeriene pentru acest aeroport. Până în ultima zi a mandatului, sunt onorat să conduc aeroportul internațional al capitalei Banatului, să lucrez și să fiu înconjurat de oameni de bună credință“, a mai precizat actualul director al Aeroportului.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole