CFR SA: contract de 2,1 miliarde lei pentru modernizarea căii ferate Timișoara Ronaţ Triaj – Arad

Contractul de modernizare a infrastructurii feroviare, în valoare de 2,18 miliarde lei, pentru Lotul 4 Ronaţ Triaj – Arad a fost semnat joi de CFR SA cu Asocierea Webuild SPA – Partecipazioni Italia SPA – Salcef SPA, informează CFR SA într-un comunicat.

Acesta este finanţat cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil, aferentă obiectivului Modernizarea liniei CF Caransebeş – Timişoara – Arad (162,19 km), pentru creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Am semnat al doilea contract important pentru modernizarea infrastructurii feroviare pe tronsonul Caransebeş – Timişoara – Arad, inclus în PNRR, este vorba despre secţiunea Ronaţ Triaj – Arad, care are o lungime de 54,86 km, iar ca noutate de menţionat este faptul că această secţiune va fi proiectată cu cale ferată dublă pe o distanţă de 50,33 km din lungimea totală a traseului, un avantaj din punct de vedere al creşterii capacităţii de exploatare feroviară, nu doar pentru transportul de călători, dar şi pentru cel de marfă. Prin semnarea acestui contract, în valoare de 2,18 miliarde lei, programul de modernizare a infrastructurii feroviare la standarde europene, pe o lungime de 68,72 de km de cale ferată, de la Timişoara Est la Arad, intră în linie dreaptă„, a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.

Durata de implementare a contractului este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare şi 36 de luni pentru execuţia lucrărilor.

Potrivit sursei citate, Asocierea Webuild SPA – Partecipazioni Italia SPA – Salcef SPA va elabora proiectul tehnic şi va executa lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secţiunea Ronaţ Triaj – Arad (lotul 4), lucrări civile în staţiile Sânandrei, Băile Calacea, Orţişoara, Vinga, Sag şi Aradu Nou, în 2 halte de călători, 1 haltă comercială de mărfuri, lucrări de modernizare a lucrărilor de artă – 6 poduri şi 39 podeţe, sisteme automate de semnalizare la 7 de treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, precum şi lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 şi GSM-R) şi BLAI pe întregul traseu.

De asemenea, în cadrul lucrărilor aferente secţiunii Ronaţ Triaj – Arad sunt incluse următoarele obiective de utilitate publică şi feroviară: 6 pasarele pietonale în staţiile Sânandrei, Băile Calacea, Orţişoara, Vinga, Sag şi Aradu Nou; o pasarelă edilitară în Aradu Nou; 4 pasaje superioare în staţiile Sânandrei (DJ692A), Orţişoara (DJ693), Carani (DJ692), Vladimirescu (DN7); 11 pasaje inferioare, dintre care 9 în Aradu Nou, unul în staţia Orţişoara, respectiv un pasaj în staţia Sag; panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 9.410 m; rampe de încărcare-descărcare în staţiile Orţişoara, Vinga şi Aradu Nou.

Linia de cale ferată Caransebeş – Timişoara – Arad beneficiază de finanţare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.

Contractul a fost semnat de directorul general al CFR SA, Ion Simu Alexandru, şi reprezentantul Asocierii menţionate, Martinez Sonnendrucker Pablo, în prezenţa ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu.

UPT a inaugurat primul laborator 5 G Nokia

Cu ocazia Zilei Mondiale a Telecomunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, marcată anual în 17 mai,  Universitatea Politehnica Timișoara, împreună cu Nokia Networks au inaugurat Laboratorul 5G din cadrul Facultătății de Electronică,…

Recomandările noastre

Cele mai citite articole