Viceprimarul USR al Timișoarei, Ruben Lațcău: corul de bocitoare al trâmbițarilor fostei administrații este șocant

Viceprimarul USR al Timișoarei, Ruben Lațcău, a lansat astăzi un atac extrem de dur la adresa corului de bocitoare al trâmbițarilor fostei administrații.

Lipsa de interes din partea colegilor de „coaliție” pentru proiectele mari ale orașului este pur și simplu șocantă. La fel de șocantă este și perspectiva de anii ’60 pe care peneliștii locali o au și de care sunt foarte mândri, dovadă că plătesc promovare pentru a-și etala ideile. Epoca automobilului a rămas bine înfiptă în mentalitatea încețoșată a unor consilieri aflați la al enşpelea mandat, dar și a trâmbițarilor fostei administrații“, a declarat Ruben Lațcău.

Modernizarea marilor artere este imperativă.

Calea Șagului și Bv. 16 Decembrie sunt dintre intrările în oraș cu care nu ne putem mândri, nevoia de o reabilitare majoră fiind una imperativă. Să nu uităm că trotuarele de pe 16 Decembrie au stat ani de zile înainte de schimbarea administrației cu o soluție de bătătură de pământ, fără a fi reparate spargerile companiilor de utilități. Bulevardul acesta este principala radială de legătură a orașului cu Serbia și zona de SV a României și de asemenea unul din cele mai aglomerate bulevarde din perspectiva transportului în comun.  Pe Calea Șagului zilnic sunt aproximativ 250 de curse de transport public, doar 33-ul având un număr de aproximativ 100 de curse. Capacitatea de transport actuală este prea mică raportată la cererea zilnică. De aceea, începând cu anul viitor, vom avea 21 de autobuze electrice noi de 18 metri care vor deservi aceste trasee. Pe lângă cursele urbane, un număr de aproximativ 48 de curse metropolitane deservesc comunele Șag, Parța, Pădureni și Sânmihai, urmând în curând să crească și numărul acestor curse metropolitane“, a mai adăugat viceprimarul USR.

Corul de bocitoare așteaptă ca orice bulevard să fie doar o autostradă urbană.

Firesc, în cerințele de proiectare ale contractului pe care tocmai ce l-am semnat am cerut în mod obligatoriu ca proiectantul să analize posibilitatea dezvoltării de benzi dedicate, în intersecții sau pe zone mai lungi, în funcție de rezultatele studiului de trafic și de profilul străzii. Singurul mod de a decongestiona traficul este să oferim soluții confortabile și rapide ca alternativă la mașina personală. Așteptarea ca orice bulevard să fie doar o autostradă urbană, pe care noii locuitori de case din periurban să gonească cu viteză spre centru este una toxică pentru oraș și încremenită în timp. Timișoara are nevoie să se uite la exemplele orașelor din vest, și când mă refer la orașe din vest, mă aștept să ne comparăm cu orașe similare ca populație (Brno, Bratislava, Graz, Katovice) și să învățăm din aceste exemple. Corul acesta de bocitoare, pentru care când se face ceva e rău că se face, când nu se face de ce nu se face; pentru care șantierele dintr-o zonă sunt prea multe și sunt o problemă, iar în partea opusă sunt prea puține și de ce nu se fac, arată doar nivelul extrem de scăzut al politicii românești. Interesul public este un slogan mestecat în declarații la partid, proiectele esențiale sunt criticate ba că nu au șapcă, ba că au, investițiile majore restante de zeci de ani deranjează și, în general, totul este rău pentru că nu e partidul galben la pușculiță.  Aștept să văd acel proiect, spital, școală, bulevard, pentru care să tragă toată clasa politică locală. Până atunci mergem înainte cu investițiile record în Timișoara pe care ne propunem să le creștem. Anul viitor vrem să avem acest proiect finalizat, cum ne propunem ca la anul să avem licitația de execuție pentru Podul de la Solventul, un alt proiect despre care am auzit doar cum nu se va face și care tocmai ce a primit aviz pe SF în Comisia de Circulație. Proiectele majore pentru Timișoara merg înainte“, a mai precizat Ruben Lațcău.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole