Timișoara: două pasaje, de 400 și 270 de metri, vor fi construite peste calea ferată în zona Baader și Ghe. Adam – va fi amenajată o staţie CFR lângă Iulius Town şi se va ajunge cu trenul la aeroport

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a semnat, vineri, la Timişoara, contractul pentru modernizarea Lotului 3 al liniei de cale ferată Caransebeş – Timişoara – Arad, pe care trenurile vor putea circula cu 160 km/oră.

Ministrul a subliniat că este un proiect care va avea impact asupra municipiului Timişoara, va avea patru pasaje peste calea ferată, dar şi lucrări de alte tipuri, pe lângă cele legate de modernizarea căii ferate şi care, după cele 42 de luni, va duce la îmbunătăţirea condiţiilor de călătorie pe acest tronson.

Vor fi construite două pasaje, unul în zona străzii Baader, de peste 400 de metri și un altul în zona străzii Ghe. Adam, lângă spitalul Vitocr Babeș, de peste 270 de metri.

Totodată, proiectul va aduce şi modificări ale Gării de Nord din Timişoara, dar şi a altor 20 de gări şi halte din judeţul Timiş. Astfel va fi modernizată și Gara de Est care va cuprinde și o pasarelă pietonală cu acees pentru bicicliști.

Gara de Nord va avea patru corpuri de clădiri modernizate, peroanele vor fi complet schimbate, vor fi montate scări rulante, lifturi.

Va fi amenajată o staţie CFR lângă Iulius Town, care va asigura şi o legătură rapidă cu Aeroportul Internaţional „Traian Vuia” Timişoara.

Vorbim despre un proiect finanţat prin PNRR, de Lotul 3 Caransebeş – Arad, în valoare de aproximativ 1,44 miliarde de lei fără TVA, care presupune şase luni de proiectare şi 36 de luni de execuţie. (…). Cred că acesta este cel mai mare proiect semnat vreodată în oraşul nostru. Valoarea este de aproximativ 300 milioane de euro fără TVA şi face parte din secţiunea Caransebeş – Arad„, a menţionat Sorin Grindeanu.

Pe acest tronson, trenurile de călători vor putea circula pe unele porţiuni cu 160 km/h, iar cele de marfă cu 120 km/h.

 „Semnarea contractului de modernizare a secţiunii Timişoara Est – Ronaţ Triaj reprezintă punctul de pornire a dezvoltării infrastructurii feroviare pe tronsonul Caransebeş – Timişoara – Arad, ramura sudică a coridorului Rin-Dunăre, şi un prim pas în alinierea infrastructurii feroviare din zona de vest a ţării la standardele europene de transport„, a punctat directorul CFR SA, Ion Simu.

Lucrările includ realizarea unui sens giratoriu la 10 metri înălţime, cu trei rampe de acces de peste 200 de metri lungime fiecare.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole