Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a fost prezent, vineri, la semnarea contractului pentru finalizarea drumului de legătură între A1 şi DN69 şi a menţionat că proiectul are o durată de 12 luni odată cu emiterea ordinului de începere.
Sorin Grindeanu a afirmat, vineri, într-o conferinţă de presă, că acest constructor care se va ocupa de acest proiect a finalizat mai repede lucrările pentru două investiţii de infrastructură.
”Avem un constructor foarte bun, eu am experienţe foarte bune cu ei. Anul trecut Cheţani – Câmpia Turzii, autostradă terminată cred că cu vreo şase luni mai repede. De asemenea legătura de la Oradea, cei 20 de kilometri, legătura de la Oradea la autostrada A3, iarăşi terminat tot cu vreo cinci, şase luni mai repede. E o companie extrem de serioasă. Iată că cele două contracte pe care noi le-am reziliat anul trecut, fiindcă nu mergeau cum trebuie, şi varianta ocolitoare a Timişoarei şi această descărcare de la A1 la Sânandrei, au doi constructori extrem de buni, cei care îşi fac treaba foarte bine şi de fiecare dată îşi termină proiectele în timp”, a afirmat Sorin Grindeanu.
Ministrul Transporturilor a declarat că nu are emoţii că acest proiect nu se va încheia la timp.
”Vorbim de un proiect care are durata de 12 luni odată cu ordinul de începere. Nu am emoţii, aşa cum spuneam şi mai devreme. Vorbim de o companie extrem de serioasă, toată conducerea e prezentă şi le mulţumesc că au venit azi aici. Sunt companii care îşi fac bine treaba. Ei vor lucra direct cu DRDP, fiindcă a fost şi o licitaţie ţinută aici local, la DRDP”, a mai transmis Grindeanu.
Şi DRDP Timişoara a anunţat semnarea contractului pentru restul lucrărilor de executat la obiectivul „Drum de legătură Autostrada A1 Arad – Timişoara – DN 69” cu antreprenorul Antrepriza de Reparaţii şi Lucrări A R L Cluj S.A.
”Stadiul lucrărilor la data rezilierii, în septembrie 2023, a fost de aproximativ 25%. Decizia de reziliere a fost luată din cauza incapacităţii financiare de gestionare a contractului de către antreprenorul Todini Costruzioni Generali S.p.A., lipsa utilajelor şi dotărilor suficiente pentru asigurarea unui ritm de execuţie corespunzător, lipsa personalului cheie şi a personalului muncitor”, precizează instituţia.
Cei aproape 10 km ai acestui drum de legătură vor avea profil de drum naţional, cu patru benzi de circulaţie. Proiectul cuprinde 2 poduri noi, 6 pasaje şi 3 noduri rutiere.
Valoarea contractului este de 235.884.751,42 lei fără T.V.A.
Noul antreprenor va face şi expertizarea lucrărilor realizate până la data rezilierii.