Fostul director al Horticultura, Andrei Drăgilă, demis după 30 de ani din funcție, va contesta decizia. Consiliul de Administrație reacționează: facem un pas înainte spre modernizarea

Fostul director al Horticultura, Andrei Drăgilă, care a fost demis vineri, 21 ianuarie,  de către Consiliul de Administrație, după 30 de ani din funcție, va contesta decizia.

“Am aflat din presă că am fost revocat din funcţie de către CA -ul societăţii în condiţiile în care contractul de mandat se încheie în data de 17.12.2022. Evident  că voi acţiona în instanţă această măsură abuzivă,iar daca voi cîştiga voi face plângere penală pentru abuz în serviciu tuturor celor care au hotărât această ilegalitate“, a transmis Andrei Drăgilă prin intermediul unui comunicat de presă.

La rândul său, indirect, tot printr-un comunicat de presă, Consiliul de Administrație îl acuză că minte, deoarece a fost prezent la ședință.

“Consiliul de Administrație nu are ca scop inițierea unei dezbateri publice cu domnul Andrei Drăgilă, însă este necesar să transmitem următoarele precizări: Domnul Andrei Drăgilă a fost revocat din funcția de Director General în urma unei decizii unanime a membrilor CA, iar dânsul a fost de față la luarea acestei decizii în ședința în care a fost votată, fiind participant în ședință. Motivele revocării au fost comunicate in extenso, iar decizia propriu zisă a fost transmisă în următoarea zi lucrătoare către toate părțile interesate. Domnul Andrei Drăgilă are dreptul, în interes propriu, să aplice toți pașii legali pe care îi consideră necesari, la fel cum va face și Consiliul de Administrație pentru protejarea intereselor companiei și a angajaților săi. Consiliul de Administrație are toată încrederea că se va realiza o tranziție armonioasă și eficientă între fostul director executiv și domnul Dan Rusu, director interimar. Consiliul de Administrație crede cu tărie că este momentul să facem un pas înainte spre modernizarea Horticultura și spre aplicarea unui stil de management modern, care să răspundă nevoilor Timișoarei și timișorenilor, în pas cu vremurile în care trăim“, se arată în punctul de vedere al CA Horticultura.

Andrei Drăgilă susține că societatea  încheiat anul 2021 pe profit.

“Conform Legii 98/ 19.05.2016 privind achiziţiile publice la art.31 Societatea de Horticultură se încadrează prin atribuire directă a lucrăriilor, întrucat 80% din lucrări sunt pe domeniul prestaţii către Municipiul Timişoara. “Zona centrala a oraşului, şi în baza Hotărarii nr.223/ 19.06.2020 s-a aprobat atribuirea directă a lucrăriilor pe zona centrală, în baza acestei Hotărâri s-a încheiat contractul ACORD-CADRU de SERVICII cu nr. SC 2020-14266/29.06.2020. În baza încheierii contractului ACORD-CADRU Societatea de Horticultură va executa prestaţii de lucrări pe zonele verzi din Zona Centrală a Municipiului Timişoara, asta însemnând parcurile mari şi bulevardele mari din Timişoara. Pe parcursul anului 2021 Societatea a preconizat lucrări de realizat pe Spaţii Verzi în valoare totală de 18.378.639,95 RON, faţă de valoarea contractului subsecvent care a fost de 18.904.825,76 RON. Din valoarea totală preconizată de către S.C. HORTICULTURA S.A. Direcţia de Mediu a Primăriei a comandat lucrări în valoare de 9.054.229,68 RON rezultand un procent de 49,26% din valoarea contractului subsecvent. Acest procent nerealizat se datorează în primul rând nerespectării valorii Contractului Cadru, cât şi negocierii tarifelor care nu au avut loc, cu obiecţiuniile aduse la semnarea Contractului Cadru care se referă la : Actualizarea manoperei conform legiilor în vigoare; Preţul de achiziţie la materialul dendrologic şi floricol; Preţul de achiziţie la mobilier urban: bănci, coşuri gunoi, pontoane, etc.. Această nerealizare a veniturilor a fost influenţată şi de neaprobarea BVC-ului în termen legal (BVC-ul a fost aprobat în data de 27.07.2021 faţă de luna mai 2021). Societatea de Horticultură a încheiat exerciţiul financiar al anului 2021 cu o cifră de afaceri de 12.226.831 RON cu o descreştere faţă de anul 2020 cu 20,83% şi cu un profit net estimativ de 29.772 RON. In anul 2021 sunt prezentate criteriile de performanţă estimative:  Venituri realizate = 97,17%, Cheltuieli realizate = 99,31%, Profit brut realizat = 8,36%, Productivitate muncă realizat = 90,32%, Lichiditate realizat = 130%.  Indicatori nefinanciari: Calitatea serviciului realizat = 100%, Satisfacţie clienţi realizaţi = 100%, Capacitate angajaţi realizat = 100%. Indicatori de Guvernanţă Corporativă: Stabilirea, revizuirea şi raportarea la timp a indicatoriilor de performanţă a intreprinderii realizat = 100%, Stabilirea şi respectarea politicilor de transparenţă şi comunicare realizat = 100%. Situaţia soldurilor în data de 21.01.2022: Trezorerie = 3.179.434 RON, B.T. = 449.428 RON, Total = 3.628.862 RON. De încasat facturi executate şi recepţionate de Primărie în sumă de 908.877,65 RON. TOTAL SOLD = 4.537.739,65 RON“, a prezentat Andrei Drăgilă situația societății.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole