Sorin Grindeanu: modernizarea liniei feroviare Timișoara Est – Ronaț Triaj, costă 1,4 miliarde de lei – trenurile vor circula cu viteze de până la 160 km/h

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că a fost desemnată oferta câștigătoare la procedura de licitaţie publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secțiunea Timișoara Est – Ronaț Triaj (lotul 3), aferentă obiectivului “Modernizarea liniei CF Caransebeș – Timișoara – Aradˮ, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

“După finalizarea acestui contract, finanțat prin PNRR, trenurile vor putea circula cu viteze de până la 160 km/h pe linia CF Caransebeș – Timișoara – Arad (lotul 3). După semnarea contractului, Asocierea de constructori italieni desemnată câștigătoare are la dispoziție 1,4 miliarde de lei (fără TVA) și 42 de luni pentru a finaliza proiectarea și execuția lucrărilor“, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Oferta financiară câștigătoare a fost depusă de Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – Timișoara – Arad Lot 3 – 1.440.433.361,02 lei, fără TVA, iar sursa de finanţare a fost identificată și va fi asigurată prin Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), arată CFR SA.

“Durata de implementare a contractului este de 102 luni, din care: 42 de luni pentru proiectare și execuția lucrărilor, 60 de luni reprezentând perioada de garanție a obiectivului. Lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj Gr. D (13,86 km), de la km 568+399, al liniei CF București – Jimbolia (indicativ 100), până la stația Timișoara Nord, după care se continuă pe linia CF Timișoara – Arad (indicativ 218), de la km 0+000, la km 008+183 (semnalul de ieşire din Ronaţ Triaj Gr. D). Lungimea traseului este de 13,86 km, de la intrarea în cap X stația Timișoara Est, până la semnal cap Y, din Ronaț Triaj Gr.D. Pe traseul existent calea ferată este simplă, electrificată, dotată cu instalație BLA și este dispusă atât în rambleu cu înălţimea de maxim 12 metri, cât și în debleu cu adâncimea de maxim 8 metri. Pe cea mai mare parte a tronsonului feroviar vizat, pentru modernizare, calea se va dubla. Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe amplasamentul existent al liniei CF, cu excepţia tronsoanelor compuse din aliniamente şi curbe ce nu asigură retrasarea liniei cu parametrii pentru circulația cu viteza de 160 km/h“, se precizează într-un comunicat de presă.

Lucrări prevăzute în proiect:

✔️ construcţie, reconstrucție sau reparaţii/reabilitare la 3 poduri și 3 podeţe, 9 pasaje denivelate, 1 trecere la nivel, inclusiv 2 podeţe de descărcare;

✔️ modernizarea instalațiilor de energoalimentare, liniei de contact, de telecomunicații, de semnalizare, centralizare, bloc (SCB), sanitare, termotehnologice etc

✔️ modernizarea clădirilor din staţiile şi haltele de mişcare de pe tronson: Timişoara Est, Timişoara Nord; Ronaţ Triaj Gr. D (post de mișcare), Timișoara Centru; Ronaţ Triaj Cab.1, Ronaț Triaj h, Ronaț Triaj Gr. D (halta). Stația care se va transforma în post de mișcare este Stația (grupa de linii) Ronaț Triaj Gr. D.

✔️ modernizarea reţelelor locale existente, a conductelor de distribuţie a apei şi de canalizare, care asigură racordarea tuturor consumatorilor branşaţi în prezent la staţiile CF.

✔️ protecția mediului: panouri fonoabsorbante, decontaminarea solului, amenajări de spații verzi, separatoare de hidrocarburi și bazine decantoare, garduri și panouri de protecție.

“Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe secțiunea Timișoara Est – Ronaț Triaj (lotul 3) se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar“, susține CFR SA.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole