VEST: grave probleme pe DN 6 în zona Plugova pe o perioadă nedeterminată de timp – trebuie amenajată o bandă provizorie pe dealul Cirăgău din cauza tasării drumului principal

Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara nu are o rezolvare rapidă a situației de pe drumul național 6 de pe dealul Cirăgău, din zona Plugova, afectat de o alunecare de teren.

Astfel, instituția anunță că este sunt necesare studii peste studii și cârpeli peste cârpeli care vor transforma unul dintre cele mai aglomerate drumuri din țară într-un adevărat coșmar pe o perioadă nedeterminată de timp.

Reamintim că la data producerii tasării, “specialiștii“ DRDP Timișoara anunțau insistent pe Facebook că există probleme în zona Mehadia, neștiind nici măcar locul exact unde s-a produs alunecarea de teren.

Mai mult, la nivelul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timișoara s-a luat decizia decopertării a zeci de km de drum între Cornea și Armeniș, exact în momentul producerii tasării de la Plugova.

O decizie halucinantă, care nu a fost explicată nici până astăzi de subordonații ministrului cărășan, Sorin Grindeanu, care la fel ca în cazul Centurii Timișoara Sud, atunci când sunt probleme tace adânc, și apare în fața camerelor de luat vederi, gesticulând în stilul deja cunoscut, doar când situația îi convine. În rest, aruncă vina în spatele altor instituții. Ca și cărășan are obligația morală, dacă știe ce este asta, să rezolve problema de urgență și să oprească decopertările.

Până atunci însă coșmarul pe DNA 6 continuă, iar potrivit postărilor de pe grupurile de trafic, cozile în direcția Caransebeș, erau de la intrarea în comuna Topleț, ceea ce înseamnă 33 de km până la tasarea de pe Cirăgău, iar de acolo, peste doar câțiva km, începe coșmarul decopertărilor.

În tot acest timp specialiștii DRDP Timișoara fac studii, pardon, vor începe să facă studii.

Săptămâna aceasta vor începe lucrările de amenajare a unei benzi provizorii de circulație, pe DN 6, zona Plugova, pe partea dreaptă. Se va circula cu restricții, pe banda provizorie și pe o bandă a actualului drum. În paralel, pe actualul drum, se vor face în continuare completări cu material granular pentru a se elimina tasarea și denivelările.  Acestea sunt 𝐬𝐨𝐥𝐮𝐭̦𝐢𝐢 𝐭𝐞𝐦𝐩𝐨𝐫𝐚𝐫𝐞, pentru asigurarea traficului, o soluție finală urmând a se lua după ce se vor face 𝗳𝗼𝗿𝗮𝗷𝗲 𝗹𝗮 𝗺𝗮𝗿𝗲 𝗮𝗱𝗮̂𝗻𝗰𝗶𝗺𝗲, 𝗲𝘅𝗽𝗲𝗿𝘁𝗶𝘇𝗲 𝘁𝗲𝗵𝗻𝗶𝗰𝗲 𝘀̦𝗶 𝗴𝗲𝗼𝘁𝗲𝗵𝗻𝗶𝗰𝗲“, arată DRDP Timișoara într-o comunicare publică de astăzi.  

Eforturile care nu se văd

În aceste zile au fost încărcate 10 camioane de material granular pentru aplanarea denivelării și menținerea traficului. Tasarea este una pe verticală, cauza principală a acesteia urmând să fie stabilită doar după efectuarea forajelor. Ploile abundente din ultima perioadă, precum și afluxul foarte mare de autovehicule și mașini de mare tonaj sunt doar unele dintre cauzele care au favorizat această tasare. Lucrarea realizată anterior 𝗶̂𝗻 𝗿𝗲𝗴𝗶𝗺 𝗱𝗲 𝘂𝗿𝗴𝗲𝗻𝘁̦𝗮̆, pentru a se asigura traficul în această perioadă aglomerată, a fost executată respectându-se 𝘁𝗼𝗮𝘁𝗲 𝗻𝗼𝗿𝗺𝗲𝗹𝗲 𝗶̂𝗻 𝘃𝗶𝗴𝗼𝗮𝗿𝗲 pentru specificul lucrării de remediere: șanțuri de gardă, un dren longitudinal de 50 metri lungime, excavații la peste 2 metri adâncime, trei drenuri transversale pentru captarea infiltrațiilor de apă din sistemul rutier, refacerea sistemului rutier cu geotextile, piatră brută, balast, strat de piatră spartă și trei straturi de asfalt. Din păcate, planul de alunecare a fost de o amplitudine mai mare, tasarea putând fi identificată doar prin investigații geotehnice specifice. După obținerea acestor date, se pot stabili soluțiile finale de consolidare a drumului“, mai precizează DRDP Timișoara.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole