Un proiect care vizează înfiinţarea Agenţiei de Achiziţii Publice Timişoara, care ar permite realizarea unor economii anuale de 20 de milioane de lei, este lansat în consultare publică, anunţă primarul Dominic Fritz.
Potrivit primarului, noua agenţie va centraliza achiziţiile pentru Primărie şi încă 12 instituţii subordonate consiliului local.
El susţine că s-ar realiza în acest fel economii la bugetul local de circa 20 de milioane de lei anual, faţă de costurile actuale. Cheltuielile de funcţionare a agenţiei sunt estimate la circa 1,5 milioane de lei, în primul an de existenţă.
„Cum se vor derula achiziţiile publice? O singură entitate – noua Agenţie – cu personal specializat în achiziţii publice va organiza procedurile pentru toate cele 13 instituţii: caiete de sarcini mai bine întocmite, criterii de atribuire mai clare şi stricte pentru a ne asigura de calitatea produselor şi serviciilor cumpărate, conformitate cu legislaţia pentru a reduce întârzierile. Asta înseamnă, că toate achiziţiile din bugetul local, pentru bunuri şi servicii care sunt indispensabile funcţionării, vor fi făcute de o singură entitate şi nu de 13, ca până acum. În următorii ani, se vor adăuga noi categorii de achiziţii, inclusiv cele privitoare la lucrări de investiţii la drumuri, spaţii verzi, şcoli sau spitale”, a anunţat, pe Facebook, Dominic Fritz.
Acesta spune că agenţia va putea deservi, contra cost, orice instituţie care foloseşte bani publici pentru achiziţii, fie că sunt alte primării sau instituţii şi societăţi publice.
„Ţinta noastră este ca în patru ani, Agenţia să îşi asigure integral toate costurile de funcţionare din taxele percepute clienţilor”, a adăugat primarul.