Ministrul Sorin Grindeanu: riscăm să pierdem finanțarea PNRR pentru “tunelurilor urșilor” la Holdea I Deputatul USR de Timiș, Cătălin Drulă: eșecul, cu largul concurs al lui Sorin Grindeanu

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat ieri la Timișoara într-o conferință de presă că România riscă să piardă finanțarea prin PNRR pentru lotul lipsă al autostrăzii Lugoj-Deva, deoarece firma descalificată de la licitație a depus o ofertă pentru a executa lucrarea la un preț de două ori mai mare decât bugetul existent.

“Acest proiect parcă e blestemat. În acest moment singurul lucru pe care l-am cerut să-l analizeze cei de la CNAIR este să vadă dacă ceea ce au scos ca sumă mai este actual, pentru este o sumă de acum câțiva ani buni, ori este evident pentru toată lumea că prețurile au sărit în aer și știm cu toți. Eu le-am recomandat să se uite pe o reactualizare pentru că un semn important a fost faptul că dintre cei 6 care s-au calificat, a depus doar unul (n.r. ofertă)“, a declarat Sorin Grindeanu.

Sorin Grindeanu a mai precizat că proiectul va fi scos din nou la licitație.

În replică, președintele interimar USR și deputat de Timiș, Cătălin Drulă, a spus că este un eșec al guvernării ce scade șansele de dezvoltare ale României și pune eșecul pe seama lui Sorin Grindeanu

“Licitația pentru lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva a fost anulată de către CNAIR, ceea ce înseamnă că cele peste 187 de milioane de euro din PNRR sunt aproape pierdute. Posibilitatea ca cei 9km lipsă din A1 (zona “tunelurilor urșilor” la Holdea) să fie finalizați până în anul 2026 este aproape nulă. În 2021, am reușit să deblochez această licitație, dar cu largul concurs al lui Sorin Grindeanu, astăzi proiectul este ca și eșuat. Acest lucru a fost posibil din cauza răspunsurilor Ministerului Transporturilor date în bătaie de joc la clarificările cerute de constructori. A rămas un singur ofertant, iar documentația tehnică a acestuia a fost catalogată drept „neconformă”. Întregul calendar din PNRR pentru Lugoj – Deva Lotul 2 este în aer. E vorba de un lot complicat cu tuneluri în lungime de 2km, durata contractuală 4 ani. Relicitarea proiectului va face aproape imposibilă respectarea termenului de 2026 pentru folosirea banilor din PNRR”, a declarat Cătălin Drulă.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole