Ministrul Sorin Grindeanu: autostrada Timişoara-Belgrad va fi autostradă și nu drum expres așa cum l-am găsit

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat, la Timişoara, că a avut vineri o întâlnire de lucru cu partea sârbă, la Moraviţa, pentru a fi rezolvate toate lucrurile ce ţin de construirea viitoarei autostrăzi Timişoara-Belgrad iar acordul între cele două părţi să fie semnat la sfârşitul lunii martie, pentru a intra în etapele următoare ale proiectului.

„Azi a fost o întâlnire de lucru româno-sârbă la Moraviţa. Spuneam în urmă cu două săptămâni că mai există câteva lucruri care trebuie să fie depăşite pentru ca proiectul să intre pe făgaşul normal, să putem face licitaţia pentru execuţie şi să intre în etapele următoare. Au fost depăşite, iar în următoarele două săptămâni urmează să se finalizeze acordul bilateral dintre România şi Serbia, astfel încât la vizita mea de la sfârşitul lunii martie – începutul lunii aprilie, pe care o voi avea la Belgrad, să pot semna acest acord bilateral cu omologul sârb, iar ultimele semne de întrebare legate de realizarea acestui proiect să fie înlăturate şi să intrăm în linie dreaptă pentru realizarea lui”, a afirmat Sorin Grindeanu.

Ministrul Transporturilor a garantat că drumul de legătură între cele două oraşe nu va fi unul de tip expres, în partea română, cu câte o bandă pe sens, ci va fi o autostradă.

Sorin Grindeanu a relatat că la preluarea mandatului de ministru al Transporturilor de la predecesorul Cătălin Drulă (USR) a găsit profil de drum expres de la Voiteni la Moraviţa.

„Trec de problema traseului care trecea prin casele oamenilor. Să ştiţi că profilul era de drum expres, cu o bandă pe sens. Aşa am găsit lucrurile la minister. Acest tronson Timişoara – Moraviţa e prins în masterplanul de transporturi aprobat de Comisia Europeană. Aşa au avut grijă de dezvoltarea proiectelor din Timiş unii (Cătălin Drulă, n.r.). Prima fază a fost schimbarea la profil de drum expres, acum aşa funcţionează proiectul. (…) Odată cu semnarea acordului, mai sunt chestiuni puţine de stabilit şi sunt sigur că profilul va fi de autostradă”, a detaliat Grindeanu.

Valoarea studiul de fezabilitate trece de 14.000.000 de lei şi este finanţat prin POIM 2014-2020, cu 85% contribuţie UE şi 15% contribuţie proprie. Durata contractului pentru realizarea studiului de fezabilitate este de 32 de luni.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole