Dominic Fritz: stadionul de rugby din Ronaț ar putea fi distrus de modernizarea liniei de cale ferată – pe stadionul CFR se dorește o parcare

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a semnat, vineri, 4 noimebrie, la Timişoara, contractul pentru modernizarea Lotului 3 al liniei de cale ferată Caransebeş – Timişoara – Arad, pe care trenurile vor putea circula cu 160 km/oră, tronson care se referă la sectorul Gara de Est Timișoara până la Ronaț Triaj.  

Între altele, conform proiectului, vor fi construite două pasaje, unul în zona străzii Baader, de peste 400 de metri și un altul în zona străzii Ghe. Adam, lângă spitalul Victor Babeș, de peste 270 de metri, așa cum puteți pe larg în articolul de AICI.

Marți, primarul Timișoarei, Dominic Fritz, a declarat că dacă proiectarea și execuția vor ieși prost, întregul proiect poate deveni un coșmar pentru locuitorii orașului.

Dacă proiectul este făcut prost, are potențialul să afecteze foarte puternic traficul, și de bicicliști și de mașini și de pietoni, și va despărți nordul de sudul Timișoarei și mai mult. Vom urmări îndeaproape. Ne așteptam la o deschidere maximă și din partea ministerului și din partea CFR-ului, și a proiectantului pentru perspectiva locală, a timișorenilor și a municipiului. Dacă proiectul va fi făcut bine este un câștig pentru Timișoara. Contractul e semnat, este o conexiune cu Europa, nu mai poate fi oprit, dar este un mare DACĂ pentru că nu știm toate detaliile deoarece abia acum intră în proiectare, și dacă nu vom avea suficiente subtraversări, dacă ratăm șansa să avem stații acolo unde trebuie, dacă nu rezolvăm problema în Ronaț, sau dacă nu vom stabili exact cum va arăta acest sens suspendat la Baader atunci are potențialul să facă un mare deserviciu Timișoarei pentru un timp îndelungat“, a declarat astăzi Dominic Fritz, în cadrul unei conferințe de presă.

O altă problemă semnalată se referă la distrugerea stadionului de rugby din Ronaț, dar și la construirea unei parcări pe locul stadionului CFR.

Se pare că momentan CFR are în plan să construiască o parcare supraetajată acolo unde acum este stadion, ceea ce o oarecare surpriză pentru noi deoarece terenul de sub tribune este al municipiului, dar nu este foarte clar care sunt planurile pentru zona respectivă și asta este o temă despre care vom discuta cu CFR. La fel, este o supratraversare la Ronaț, care dacă vă uitați pe randări, este o rampă foarte complicată, probabil va distruge stadionul de rugby din Ronaț deoarece stâlpii pe care stă rampa sunt planificați a fi la marginea terenului și trebuie găsită o soluție“, a spus Dominic Fritz.

Momentan în Timișoara stadionul Dan Păltinișanu a fost închis de Consiliul Județean, iar firmele fraților Cristescu construiesc pe fostul stadion UMT un Aquapark.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole