Dominic Fritz: șantierele Aquatim și Colterm sunt lucrări vitale pentru oraș – căutăm soluții de grăbire a lucrărilor

Primarul Dominic Fritz s-a aflat astăzi în vizită pe șantierele din oraș. Edilul a dat o veste bună în ceea ce privește asfaltările derulate în această vară.  

Vestea bună e că o partea a șantierelor le închidem săptămâna asta și săptămâna viitoare. E vorba de lucrările de reparații pe care le facem cu Societatea Drumuri Municipale (SDM), o investiție în valoare de aproximativ 1,2 milioane de euro. Lucrările au început în iulie și sunt intervenții de prevenire a degradării infrastructurii, dar și lucrări care vor crește calitatea deplasării pentru pietoni, bicicliști sau șoferi: marcaje pentru siguranța rutieră, piste pentru bicicliști pe Gheorghe Lazăr și am început prin aceste intervenții și ridicarea la nivel a gurilor de canal. Vor fi mai fi necesare finisajele după ce grosul reparațiilor sunt executate“, a declarat Dominic Fritz.

Totuși șantierele Aquatim și Colterm rămân deschise.

100 km de rețele de apă, canal și termoficare, astea sunt șantierele pe care le întâlnim zilnic în drumurile noastre. Fiecare lucrare are specificul său și avansează mai repede sau mai încet, dar doar cu astfel de investiții putem avea o Timișoara modernă, cu apă la robinet, sistem de canalizare funcțional, cu pierderi reduse la rețeaua de termoficare, cu străzi fără gropi și cu trotuare și piste de biciclete decente. Înlocuirea de conducte e o altă poveste. Aici avem două proiecte: cel de schimbare a 30 km de rețea de termoficare, pentru a opri hemoragia pierderilor de apă caldă și reabilitarea a 65 de kilometri de rețea de apă potabilă și canalizare, făcută de Aquatim în cadrul unui proiect european de 30 milioane de euro“, a mai precizat primarul Timișoarei.

Dominic Fritz apreciază că eforul cetățenilor este pentru că asemenea lucrări sunt vitale pentru oraș.

M-am întâlnit azi cu Ilie Vlaicu, directorul Aquatim S.A., pentru a discuta despre soluții de grăbire a lucrărilor și mă bucur de colaborarea cu ei. Am primit asigurări că întârzierile vor fi recuperate și acele conducte lipsă, necesare pentru șantierele deja deschise, au sosit. Fiind lucrări complexe și de durată, pe Torontalului de exemplu s-a finalizat chiar azi una din intervenții. Însă aceea nu este singura pe care o au în proiect. Tot acolo se va interveni în viitor pentru a schimba magistrala de apă, pe cealaltă parte a drumului. Retehnologizăm 30 km de rețea de termoficare, pentru a reduce pierderile și veșnicele avarii în urma cărora se tot sparg și carosabilul și trotuarele. Este un proiect de 32 de milioane de euro, după actualizarea prețurilor impusă de criza războiului din Ucraina. Estimăm că va fi gata la începutul anului viitor. Proiectele majore de pe Cetății, Bogdăneștilor și de pe Stan Vidrighin, cu reabilitarea liniilor de tramvai, a carosabilului, trotuarelor și a rețelelor edilitare dar și cu amenajarea de spații verzi și piste de biciclete, vor fi gata anul viitor și în 2024. În paralel, lucrăm la pasajul subteran în zona Solventul. Sunt zone în care vor circula peste 20 de tramvaie noi și 44 de autobuze electrice. Sunt proiecte de peste 175 de milioane de euro. O mai spun o dată: toate acestea sunt lucrări vitale pentru oraș. Recuperăm din timpul pierdut și sunt hotărât să ducem la capăt toate proiectele care fac din Timișoara orașul modern și european pe care îl dorim“, a mai spus primarul Timișoarei.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole