CJ Timiș promite că finalizează extinderea la patru benzi a drumului spre A1 de la Giarmata – firma care execută lucrarea este interzisă pe piața construcțiilor din România

Primii doi kilometri de drum județean, lărgit la patru benzi, pe sectorul Dumbrăvița-Giarmata, ar putea fi gata în cel mult o lună.

Lucrarea ar fi trebuit deja finalizată, însă incompetența administrației PNL a CJ Timiș a dus la blocarea proiectului aflat în execuție la data alegerilor locale din 2020 și la reluarea procedurii de licitație.

Noua licitație a fost câștigată în luna martie de firma Strabag care însă, potrivit presei centrale, este interzisă pe piața construcțiilor din România prin hotărârea nr. 318 pronunțată la data de 07.02.2023 de Curtea de Apel București, așa cum puteți citi AICI. Acest fenomen nu a fost până acum explicat de conducerea CJ Timiș.

Acum, șeful Consiliului Județean Timiș, Alin Nica, acuzat de Agenția Națională de Integritate în trei dosare penale privind un conflict de interese, folosirea funcției pentru favorizarea unor persoane și fals în declarații,  spune că a primit asigurări în acest sens de la noul constructor de pe DJ 691.

Am reluat în forță lucrările pe drumul județean 691 de la centura Timișoarei și până la coborârea de pe autostradă, în dreptul localității Giarmata. Momentan suntem mulțumiți de ritmul în care se desfășoară lucrările. Constructorul ne-a promis că în maxim o lună de zile va da în folosință primii 2 kilometri. Monitorizăm atent activitatea constructorului, mai ales după experiența nefericită cu fostul constructor, pe care a trebuit să-l dăm afară de pe lucrare”, spune Alin Nica, citat de Radio Timișoara.

Consiliul Județean este în pericol iminent de a pierde toți banii europeni pentru proiect, dacă nu finalizează întreg tronsonul – adică de la ieșirea din Timișoara, zona Kaufland – Dumbrăvița – Giarmata – până la finalul anului 2023.

În ceea ce privește tronsonul cuprins între centură și Timișoara, prin Dumbrăvița, cel cu stâlpii pentru troleibuzele metropolitane, Consiliul Județean este pe ultima sută de metri cu pregătirea documentației pentru lansarea licitației de execuție“, susține sursa citată.

Reamintim că administrația PNL a CJ Timiș a mărit costul lucrării, sectorul Centura Timișoara – A1, cu 86%, așa cum puteți citi AICI.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole