CJ Timiș ar putea desemna un constructor abia în august-septembrie pentru lărgirea drumului județean prin Dumbrăvița

Consiliul Județean Timiș ar putea desemna un câștigător pentru lărgirea la patru benzi a drumului județean prin Dumbrăvița abia în lunile august-septembrie.

Astăzi, consilierii județeni au votat cu 29 de voturi pentru, nicio abținere și niciun vot împotrivă, un proiect de hotărâre privind “aprobarea documentației tehnico-economice faza Proiect tehnic revizuit, a Devizului general și a indicatorilor tehnico-economici pentru investiția de pe Tronsonul 1 (km 2+725 – 5+800) al DJ 691 din cadrul proiectului „Modernizare DJ 691: Lărgirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu) – Centura Timișoara și Centura Timișoara – Autostrada A1 (km 12+975)”“.

De la ședință, a lipsit așa cum practică extrem de des, șeful CJ Timiș, Alin Nica, deși acest proiect aflat pe ordinea de zi este unul de o importanță deosebită pentru locuitorii județului.

Se încalcă termele asumate, se începe cu o nouă întârziere

Documentul încalcă din start termele asumate de conducerea PNL a CJ Timiș în 29 februarie cu ocazia unei alte Hotărâri adoptate de consilierii județeni.

În document respectiv era asumat faptul că până la data de 10 mai 2023 va avea loc lansarea licitației pentru desemnarea constructorului, însă, abia astăzi, 16 mai, a avut loc aprobarea devizului general, iar până la publicarea anunțului de licitație vor mai trece câteva zile.

Valoarea proiectului

Din documentul votat astăzi aflăm că prețul estimativ al lărgirii la patru benzi a drumului prin Dumbrăvița este de 29.309.707,83 lei (cu TVA), din care: fonduri europene în valoare de 26.217.952,14 lei (cu TVA) – eligibil și fonduri proprii ale CJ Timiș de 3.091.755,69 lei (cu TVA) – neeligibil.

Referitor la Tronsonul 1 Dumbrăvița menționăm următoarele: – A fost elaborată/asumată, de către S.C. DORAGI CONSULTING SRL, documentația de proiectare faza PT 1 revizuit, ținând cont de nivelul prețurilor din anul 2023. – Pe baza PT- ului revizuit aprobat prin Hotărârea Consiliului Județean Timiș se va lansa procedura de achiziție publică (Licitație deschisă) în vederea contractării execuției lucrărilor pe Tronsonul 1. Estimăm că execuția va fi contractată în august/septembrie 2023. Perioada de execuție a lucrărilor este prevăzută la 6 luni de la emiterea Ordinului de începere a lucrărilor“, se arată în referatul de aprobare a Proiectului de Hotărâre.

Banii europeni și durata lucrărilor

Așadar, dacă constructorul va începe lucrul în luna octombrie, iar timpul va fi favorabil, cele 6 luni prevăzute pentru execuție înseamnă finalizarea lucrării în luna martie 2024, iar potrivit unui document al ADR Vest, instituția care finanțează proiectul cu bani europeni, lucrările trebuie încheiate până la data de 31 decembrie, altfel finanțarea europeană va fi pierdută.

Aceste îngrijorări au fost exprimate în cadru ședinței și de consilierul județean USR, Petre Mihăieș:

Eu sunt extrem de îngrijorat de acest proiect și vă spun de ce: tot ce nu face pe tronsonul unul până la 31 decembrie 2023 trebuie să facem pe cheltuială neeligibilă (n.r. pe banii CJ Timiș), de aceea orice zi de întârziere este vorba despre mii de lei. Sunt de-a dreptul dezamăgit din moment ce am ajuns atât de greu să demarăm acest proiect și este un lucru foarte grav“, a spus Petre Mihăieș.

Problema stâlpilor din Dumbrăvița

În referatul de aprobare a Hotărârii de CJ Timiș se arată că nu toți stâlpii vor fi demolați.

În cadrul PT- ului 1 revizuit, s-a renunțat la sistemul de canalizare pluvială cu deversare în canalele ANIF, propus la faza PT (anul 2020), acesta fiind înlocuit printr-un sistem de șanțuri și rigole carosabile cu scurgerea apei pluviale în sistemele existente. De asemenea, față de proiectul inițial, unde se impunea relocarea unui număr de 208 stâlpi de troleibuz existenți, s-a adoptat o soluție tehnică simplificată care prevede demontarea a cca. 70 de stâlpi existenți și remontarea a cca. 50 stâlpi noi, cu menținerea funcționalității liniei de troleibuz“.

Detaliile tehnice ale drumului

Proiectul tehnic revizuit se referă la investiția de pe Tronsonul 1 Dumbrăvița, cu lungimea de 3,071 km, situat între km (2+725) și respectiv km (5+800). Pe întreaga lungime a acestui tronson se vor asigura 4 benzi de circulație. Lățimea uzuală a benzilor de circulație pe sectorul intravilan este de 3,00 m iar lățimea de 2,75 m reprezintă un element de proiectare excepțională. La racordarea cu sensul giratoriu de la Kaufland, lățimea benzii începe de la 3,25 m și se reduce până la 2,75 m pe o lungime de cca. 65 m. Pe calea inelară a sensurilor giratorii (str. N. Bălcescu și str. Ghioceilor) lățimea carosabilului este de 10 m (4,50 m + 5,50 m) iar pe zona de racordare a drumului cu sensurile giratorii lățimea benzii este de 3,50 m pe o lungime de cca. 50 m înainte și după sensul giratoriu“, se mai arată în referatul de aprobare.

Tronsulul 2 al proiectului, sectorul dintre Centura Timișoara și autostrada A1, este în lucru, firma Strabag fiind câștigătoarea licitației care s-a finalizat în luna martie 2023.

Reamintim că PSD și USR Timiș au solicitat demiterea administratorului public al Consiliului Județean – Marian C. Vasile care a fost găsit vinovat de eșecul proiectului de extindere la patru benzi a drumului prin Dumbrăvița, fapt reiterat astăzi, 16 mai, de PSD Timiș care propune chiar desființarea funcției de administrator public sau demisia șefului CJ Timiș, Alin Nica.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole