Alin Nica se plânge de ce îl doare mai tare, că nu se poate fura: nu e posibil acest „furt”

Societatea Metropolitană de Transport Timișoara – SMTT pune la încercare celor două partide dominante din Timiș, USR și PNL.

Ieri, plenul CJ Timiș a votat pentru demararea procedurilor de intrare a administrației județene printre membrii SMTT și chiar s-a format o comisie de negociere în acest sens, din care PSD și Pro România au fost excluse.

Acum ceva timp, viceprimarul USR al Timișoarei, Ruben Lațcău, acuza fapul că dorința liberalilor de a adresa la Asociației are un tâlc și nu este mânată de buna-credință, ci Alin Nica și primarul Dănuț Groza vor să pună astfel mâna pe flota de autobuze.

“Flota riscă să ajungă pe mâna primarilor din Dudeștii Noi sau Sânnicolau Mare – patronați de Alin Nica“, spunea în luna august 2021 Ruben Lațcău, cu detalii AICI.

“După decizia de ieri din CJ Timiș astăzi șeful instituției județene, Alin Nica, cercetat de ANI pentru conflict de interese, spune că nu e necesar și nici posibil acest „furt” deoarece, deja, parte din autobuzele destinate zonei periurbane sunt plănuite să circule la Foeni. Lucrurile care nu sunt înțelese provoacă frică și respingere. Dacă am discuta doar din punct de vedere uman, ar fi în regulă, însă situația se complică atunci când acest principiu este aplicat în administrația publică. La începutul toamnei anului trecut am anunțat pentru prima dată intenția de a adera, în numele CJ Timiș, la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară „Societatea Metropolitană de Transport Timișoara – SMTT”. USR Timiș a spus atunci că vreau să fur autobuzele Timișoarei ca să le duc în județ. Am explicat că nu e necesar și nici posibil acest „furt” deoarece, deja, parte din autobuzele destinate zonei periurbane sunt plănuite să circule la Foeni, sub forma unei „curse cadou”, aranjament stabilit de un primar USR pentru alt primar USR, a scris pe Facebook“, săteanul din Dudeștii Noi.

 Ar putea apărea o asociație paralelă

“Am spus-o anul trecut și repet acum, după ce Plenul Consiliului Județean Timiș a aprobat demararea negocierilor cu SMTT. Zona periurbană a municipiului Timișoara are nevoie de o dezvoltare unitară care să beneficieze de un plan de mobilitate integrat, sustenabil și cu o componentă verde. Consiliul Județean, prin natura atribuțiilor și activităților sale, este un facilitator care poate mobiliza UAT-urile către o strategie coerentă și deschisă. Consiliul Județean poate aduce resurse în cadrul SMTT, poate dispune fonduri și poate coordona UAT-urile să obțină finanțări pe linie de transport. Am putea să ne facem propria Asociație de Dezvoltare Intercomunitară, însă, în acest caz, concurența nu ar aduce beneficii. Interesul nostru este să sprijinim o rețea de transport funcțională, care să se extindă către județ, pe rute bine gândite și care să includă autobuze electrice și stații de încărcare“, a mai completat Alin Nica, parvenitul îmbogățit din funcția de primar, conform declarației de avere.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole