Alin Nica dorește să îngroape 380 de milioane de euro în calea ferată Timișoara-Reșița. CJ Timiș are ofertant pentru SF-ul pe care a alocat 1 milion de euro

Anunțat ca proiect fanion al administrațiilor liberale din Caraș-Severin și Timiș, la care a aderat și administrația USR din municipiul de pe Bega, „train-tram” Timișoara-Reșița se află în faza de licitație a studiilor de prefezabilitate și fezabilitate.

Conform unei declarații pentru Radio Timișoara a administratorul public al județului Timiș, Marian Vasile, la acest moment este în proces de evaluare singura ofertă depusă pentru SF.

“Noi suntem optimiști, avem un ofertant, s-a trecut deja de evaluarea ofertei tehnice și s-a intrat în faza de evaluare a ofertei financiare și din ce am înțeles lucrurile corespund însă nu trebuie să ne antepronunțăm. Rezultatul va apărea zilele acestea și atunci vom ști dacă avem un câștigător. Practic se va începe cu elaborarea studiului de prefezabilitate care va arăta dacă o asemenea investiție majoră pentru regiunea noastră este pretabilă, se justifică și este rentabilă“, spune Marian Vasile.

Investiția ar urma să fie finanțată prin celebrul PNRR, iar pentru realizarea ei CJ Timiș, CJ Caraș-Severin, Primăria Reșița și Primăria Timișoara au semnat un parteneriat care prevede că se aprobă și finanțarea din bugetul local a contribuției financiare estimate a Județului Timiș, conform acordului, respectiv 1.000.000 Euro (TVA inclus), doar partea CJ Timiș,  însă costul final va fi stabilit după finalizarea procedurii de achiziție a serviciilor de realizare SPF (după caz) și SF și va fi repartizat în mod corespunzător între parteneri.

Studiile de prefezabilitate, fezabilitate și documentația pentru elaborarea proiectului tehnic și execuție costă aproximativ 16 milioane de lei.

La capitolul valoare a proiectului de modernizare a căii ferate, absurdul depășește orice imaginație.

Deoarece nu există o evaluare a costului pentru modernizarea căii ferate Timișoara – Reșița, cei care au redactat PNRR au luat pentru exemplificare proiectul de modernizare a liniei București-Pitești, al cărui cost ajunge la 381 de milioane de euro.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole