Consiliul Local Timișoara a aprobat înființarea unui noi companii municipale.
Este vorba despre Societatea Salubrizare Timișoara SRL, care se va ocupa de curățenia stradală.
Este vorba despre serviciile de măturat, spălat şi stropit a căilor publice, inclusiv colectarea şi transportul deşeurilor de pământ şi pietre provenite de pe căile publice la depozitele de deşeuri, precum şi a deşeurilor provenite din coşurile stradale la depozitele de deşeuri şi/sau la instalaţiile de tratare, precum și de curăţare şi transport a zăpezii de pe căile publice şi menținerea în funcţiune a acestora pe timp de polei sau de îngheţ, specifice serviciului de salubrizare.
Contractul de curățenie stradală încheiat cu operatorul privat Brantner expiră la jumătatea lunii martie.
”Se aprobă înființarea Societății SALUBRIZARE TIMIȘOARA S.R.L organizată ca societate cu răspundere limitatã, având ca asociat unic Municipiul Timișoara, prin Consiliul Local al Municipiului Timișoara. Societatea este persoană juridică română, care se organizează și funcționează în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare și cu Actul constitutiv. Se aprobă Actul Constitutiv al Societății SALUBRIZARE TIMIȘOARA S.R.L, care face parte integrantă din prezenta hotărâre și care prevede toate celelalte elemente necesare a fi prevăzute cu privire la societate. Se împuternicește Primarul Municipiului Timișoara, domnul Dominic Fritz, pentru semnarea Actului constitutiv al Societății SALUBRIZARE TIMIȘOARA S.R.L. Societatea va avea sediul social în municipiul Timișoara, str. Amforei nr. 6, Județul Timiș. Capitalul social subscris și vărsat al Societății este în sumă de 35.400.000 lei, aport în numerar, care va fi depus la bancă și care aparține în exclusivitate asociatului unic, împărțit în 100 părți sociale, egale și indivizibile, având fiecare valoarea de 354.000 lei, numerotate de la 1-100. Se stabilește remunerația administratorilor provizorii în valoare de 2500 lei net/lună”, se arată în Proiectul aprobat de Consiliul Local.
Inițial, Consiliul Local a aprobat înființarea unei noi companii de către Societatea de Drumuri Municipale, așa cum puteți citi AICI.
”După discuția din plenul trecut și după intervențiile dlui consilier Diaconu și dnei consilier Iliescu, am purtat mai multe discuții și deși ambele variante par legale, nu am vrut să riscăm și nu am vrut ca fiecare pas următor pentru că va trebui să votăm și contractul de delegare, am decis nu să facem o societate la SDM, ci să facem o societate unde avem capital propriu și nu este încredințarea contractului, ci doar înființarea societății. Cu această solicitate vine și un capital social de 36 de milioane de lei pentru investițiile de care anticipăm noi că va fi nevoie pentru a cumpăra utilaje. Într-o primă etapă vor fi închiriate utilaje pentru că nu se găsesc pe raft. După discuția de săptămâna trecută am ales calea mai puțin contestabilă. Deja piața e prospectată, firmele sunt identificate care au utilaje, inclusiv Brantner pot să le pună la dispoziție pe chirie pe termen scurt. Este un calendar strâns, și nu sunt cel mai fericit că am pierdut o săptămână”, a declarat primarul Dominic Fritz.
Noua societatea va fi condusă de un Consiliul de Administrație format din trei membri, iar unul dintre membri va ocupa și funcția de administrator provizoriu.
Cei trei au fost nominalizați astfel: consilierul local USR Răzvan Negrișanu i-a nominalizat în noul CA pe Denis Ianaș și pe Daniela Ciocan, iar consilierul local PNL, Adrian Lulciuc pe Ovidiu Găină.
Din partea Consiliului Local în Adunarea Generală a Acționarilor(AGA) vor face parte consilierul local USR Rodica Militaru și consiliul local PNL Lorenzo Barabaș.