Timișoara: compania Continental a contribuit cu 200.000 de euro la programul Capitalei Culturale Europene – a fost inaugurat un centru în cadrul Muzeului Național de Artă

Compania de tehnologie Continental a inaugurat, Centrul de Mediere din cadrul Muzeului Național de Artă din Timișoara.

Acesta este cel mai recent proiect din cadrul programului Timișoara – Capitală Europeană a Culturii 2023 (TM2023).

Cele trei sedii ale Continental din capitala Banatului (Automotive, Anvelope și  ContiTech) au alocat peste 200.000 de euro pentru multe dintre activitățile cuprinse în agenda de evenimente a TM2023, precum: Smart Diaspora, Festivalul JAZZx, TechTalks, expoziția Brâncuși, Festivalul Flight și altele.

În același timp, sunt derulate inițiative pentru comunitate, cu implicarea locațiilor din țară, în Carei, Iași, Sibiu și Timișoara.

„Tot ceea ce facem este conceput pentru a aduce un plus de valoare în societate. Prin produsele și serviciile noastre contribuim la creșterea nivelului de trai al comunității. În calitate de angajator dezvoltăm zonele în care activăm. România este o țară importantă pentru Continental, cu cei peste 19.000 de angajați talentați ce contribuie la transformarea viitorului prin soluții și tehnologii inovatoare, precum și datorită produselor fabricate în unitățile de producție locale. Un obiectiv esențial al companiei este implicarea în proiecte ce sprijină dezvoltarea sustenabilă a comunităților unde suntem prezenți”, a declarat Nikolai Setzer, CEO Continental, cu prilejul inaugurării Centrului de Mediere.

Cel mai recent proiect implementat sub umbrela TM2023 este înființarea Centrului de Mediere din Muzeul Național de Artă Timișoara (MNArT). Instituția a inaugurat cu sprijinul Continental o modalitate de mediere între comunitate și muzeu prin care publicul se conectează la activitățile culturale desfășurate aici. Centrul beneficiază de mai multe spații amplasate la parterul clădirii, care presupun o zonă pentru copii și un punct de informare, îndeplinind în același timp și cerințele funcționale ale unui muzeu modern. Noul centru va asigura și accesul către curtea din interiorul MNArT, amenajată în prezent ca spațiu pentru evenimente și petrecere a timpului liber.

Continental susține programul cultural TM2023 prin sponsorizare directă, promovare activă, precum și prin implicarea angajaților în diversele activități atractive din oraș.

„Continental susține în mod constant creșterea prosperității în comunitățile din care face parte. În ultimii 23 de ani au fost derulate numeroase acțiuni în acest sens, asistate sau impulsionate de Continental în Carei, Iași, Sibiu și Timișoara. Înființarea Centrului de Mediere din cadrul Muzeului de Artă din Timișoara este un astfel de exemplu, fiind cel mai recent proiect printre multe altele organizate în Timișoara în acest an în care orașul este Capitală Europeană a Culturii”, a spus Christian von Albrichsfeld, Country Head Continental România și director general al Continental Automotive România.

Noile spații inaugurate contribuie la îmbogățirea peisajului cultural din Timișoara.

„Pentru a dezvolta și mai mult raza de acțiune a Muzeului Național de Artă din Timișoara, medierea culturală are un rol important și este în continuă dezvoltare. Așadar, muzeul devine un spațiu interactiv în care vizitatorii depășesc barierele formale ale unei simple vizite, înțeleg mai bine activitatea muzeului și pot avea un contact direct cu actul de creație. Atelierele vor fi concepute pentru a promova cultura, creativitatea, învățarea și gândirea critică, iar acest lucru face ca vizita la muzeu să fie o experiență memorabilă pentru toți vizitatorii, copii și adulți”, a explicat Filip Petcu, directorul Muzeului Național de Artă din Timișoara.

Programul TM2023 este o oportunitate pentru capitala Banatului de a deveni mult mai atractivă atât pentru companii, cât și pentru oamenii care caută un oraș în care condițiile de trai ale societății sunt într-o continuă creștere. „Continental este un exemplu privind modul în care angajamentul unei companii aduce beneficii pentru întreaga regiune și țară. Compania demonstreză că, pe lângă a fi un mare angajator și o companie tehnologică, este de asemenea un membru responsabil al societății. Comunitatea germană din Timișoara contribuie la dezvoltarea durabilă a acestui oraș. Este vorba despre companii ce sprijină creșterea culturală, socială și economică a orașului și aduc aici armonie și noi oportunități concrete”, a adăugat Ovidiu Megan, directorul executiv al Asociației Timișoara 2023 – Capitală Culturală Europeană.

Un restaurant din Timișoara cu o vechime de 111 ani a creat un meniu dedicat lui Brâncuși – îmbină gusturile din Oltenia cu tehnica franțuzească – în meniu se găsește Poarta Sărutului cu file de păstrăv parfumat cu ghimbir sau Masa Tăcerii cu tartine cu piept de gâscă afumată

Artiștii culinari pleacă într-o călătorie prin lumea lui Constantin Brâncuși, în săptămâna vernisajului expoziției de la Timișoara a marelui artist. Brâncuși s-a născut la Hobița, în Gorj, a trăit la…

Recomandările noastre

Cele mai citite articole