Primarul USR al comunei Dumbrăvița, Horia Bugarin, anunță schimbări inevitabile în circulația mașinilor prin comună.
Edilul atrage atenția că acestea vor fi nepopulare și sunt luat ca urmare a unui studiu de trafic.
“Am primit rezultatele studiului de trafic elaborat de Universitatea Politehnică din Timișoara. Întins pe 120 de pagini, acesta conține măsurători de trafic curente și 5 scenarii de estimare a traficului pentru anul 2030, având la bază ritmul de dezvoltare a localității, răspunsurile la chestionarul de mobilitate, potențiale investiții majore în infrastructură și impunerea de sensuri unice. Suntem prima localitate din periurbanul Timișoarei care are studiu de trafic. Previziunile pentru 2030 sunt sumbre. Poluarea va crește și doar scenariul care cuprinde toate investițiile majore reușește să obțină valori de trafic apropiate zilei de azi. Este dovada că avem nevoie de soluții pentru transportul alternativ, oricâte benzi noi s-ar extinde, cate drumuri noi s-ar deschide sau câte sensuri unice ar fi create“, a declarat Horia Bugarin.
Extinderea la patru benzi a drumului principal este obligatorie.
“Scenariul optimist presupune deschiderea bulevardului Petre Țuțea, extinderea la 4 benzi a drumului principal, impunerea mai multor sensuri unice, dar și deschiderea străzii Migdalului. Suntem datori să salvăm liziera pădurii, ultima zona a localității pe care autoturismele nu au reușit încă să o afecteze, să reducem noxele care ne vor afecta sănătatea noastră și a copiilor noștri și, de ce nu, să reducem nivelul de stres și nervozitate cauzat de statul în trafic. Pentru toate acestea avem nevoie de schimbare de mentalități, să adoptăm mersul pe jos pentru distanțe scurte, să folosim bicicleta pe vreme bună și transportul în comun pentru distanțe lungi. Toate modificările vin cu investiții semnificative și cu ceva ce o administrație ar amâna din motive populiste – impunerea de reguli pe drumuri – dar eu personal îmi asum aceste măsuri!“, a mai precizat primarul comunei.
Măsuri care vor fi luate.
“Pentru a putea pune în practică măsuri de îmbunătățire a traficului este nevoie de acordul Poliției Rutiere astfel că studiul le-a fost deja trimis spre analiză.
Pe baza recomandărilor primite prin studiul de trafic și a nevoilor deja cunoscute, în perioada următoare au loc demersuri și decizii concrete în direcția:
– dezvoltarea rețelei de trotuare continue între artere principale și între obiective de interes public (5 km sunt deja în lucru și alți 3 în pregătire);
– crearea unei rețele velo: lucrările la pista de biciclete de pe strada Mureș încep în această primăvară și pregătim licitația pentru 5 km finanțați prin fonduri PNRR;
– personal, intensific demersurile la Ministerul Apărării Naționale pentru a putea deschide b-dul Petre Țuțea în integralitate, între Centura Timișoarei și Calea Aradului, solicitare care momentan este blocată din cauza contextului geopolitic;
– reconfigurăm circulația rutieră în zona creșei, a grădiniței, a noii școli și a casei de cultură;
– în Comisia de circulație solicităm impunerea sensurilor unice pe străzile din studiul de trafic: Franyo Zoltan, Kos Karoly, Varșovia, Berlin, Budapesta, Bruxelles, Mesteacănului, Nera și Cometei, în prima fază;
– continui demersurile la Consiliul Județean pentru construirea pistei de biciclete pe liziera pădurii, conform proiectului votat de cetățeni în cadrul Bugetării participative;
– continui demersurile la Consiliul Județean pentru a realiza un drum modern pe str. Petofi Sandor și nu o simplă extindere la 4 benzi care va aduce mai mult trafic de tranzit;
– solicit Ministerului Transporturilor urgentarea lucrărilor la descărcarea de pe A1 de la Sânandrei, finalizare care ne reduc traficul cu 20%;
– solicit Primăriei Timișoara urgentarea lucrărilor de conectivitate prin proiecte comune: Dumbrăvița va asfalta străzile Superba și Phoenix, Timișoara are un proiect de anvergură pe str. Procopiu, iar Calea Aradului trebuie extinsă la 6 benzi;
– sporim vizibilitatea în intersecții prin toaletarea copacilor și a gardului viu;
– instalăm un nou tip de calmatoare, la fel de eficiente, dar mai prietenoase cu cei care respectă viteza;
– înnoim marcajele și semnalistica rutieră;
– dezvoltăm transportul școlar și optimizăm transportul în comun în colaborare cu SMTT;
– investim în camere de supraveghere, căutăm finanțare prin fonduri europene pentru soluții de management a traficului;
– nu în ultimul rând, interzicem staționarea autovehiculelor pe carosabil pe principalele artere de circulație, prin analiză în Comisia de circulație“, a mai precizat Horia Bugarin.
Conform ultimului recensământ Dumbrăvița are o populație de 20.014 locuitori.