Timiș: a fost aprobat studiul de fezabilitate pentru modernizarea liniei de cale ferată Reşiţa Nord – Timişoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moraviţa – Frontieră

CFR SA anunţă că a avizat documentaţiile pentru modernizarea liniei CF Reşiţa Nord – Timişoara Nord cu extensie până la frontieră.

Proiectul, realizat în parteneriat cu au autorităţile locale din Timiş şi Caraş Severin, vizează modernizarea a aproape 120 de kilometri de linie ferată, precum şi a zeci de staţii, zeci de treceri la nivel, poduri şi podeţe.

Consiliul Tehnico-Economic al CFR SA a avizat favorabil variantele optime prezentate în cadrul Studiului de Fezabilitate pentru Reabilitarea/modernizarea liniei CF Reşiţa Nord – Timişoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moraviţa – Frontieră, pe cele două tronsoane, astfel: Componenta A: Timişoara Nord – Stamora Moraviţa – Frontieră (58 km) propusă pentru finanţare în cadrul Programului Transporturi (PT) 2021 – 2027, o investiţie în valoare de 2.092.343.265,44 lei, fără TVA. Componenta B: Reşiţa Nord – Voiteni (59 km) propusă pentru finanţare din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat şi/sau alte surse legal constituite, o investiţie în valoare de 1.408.885.137, 54 lei, fără TVA”, anunţă, joi, reprezentanţii CFR.

Pentru tronsonul CF Timişoara Nord – Stamora Moraviţa – Frontieră, aflat pe raza judeţului Timiş, lucrările au ca scop  creşterea vitezei maxime de circulaţie la 120 km/h pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă la 80 km/h şi includ modernizarea a 9 staţii/ halte/puncte de mişcare, preum şi reabilitarea a 23 treceri la nivel, 21 poduri şi 19 podeţe

Pe tronsonul CF Reşiţa Nord – Voiteni, aflat pe raza judeţelor Timiş şi Caraş-Severin va creşte viteza maximă de circulaţie la 120 km/h pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă la 80 km/h, vor fi modernizate 12 staţii/ halte/puncte de mişcare şi reabilitate 35 treceri la nivel, 12 poduri şi 119 podeţe.

Termenul de realizare a investiţiilor pe cele două tronsoane va fi de 50 de luni pentru tronsonul CF Timişoara Nord – Stamora Moraviţa – Frontieră, din care 8 luni pentru proiectare şi 42 de luni pentru execuţia lucrărilor, iar pentru tronsonul CF Reşiţa Nord – Voiteni va fi de 60 de luni, din care 8 luni pentru proiectare şi 52 de luni pentru execuţia lucrărilor”, precizează sursa citată.

Lucrările se vor realiza în cadrul unui parteneriat semnat de CFR SA cu autorităţile locale – Consiliile Locale Timişoara şi Reşiţa şi Consiliile Judeţene Timiş şi Caraş Severin – reprezentanţii CFR SA urmând a asigura suportul tehnic de specialitate pentru avizarea/aprobarea documentaţiilor şi derularea procedurilor de achiziţii publice şi, ulterior, prin personalul calificat a participa la supervizarea/monitorizarea şi recepţia lucrărilor de modernizare pe cele două tronsoane.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole