Cel mai lung tunel din România este cu un pas mai aproape de construcție – anunță ministrul Transporturilor, Sorin “OUG13“ Grindeanu, într-o postare pe Facebook.
Aflat într-o goană acerbă după lansat proiecte după proiecte, vicepremierul Subteran ne promite acum cel mai lung tunel din România.
Remarcăm doar că lansarea unui proiect nu mai prostește pe nimeni, exemplu cel mai elocvent fiind Centura Timișoara Sud care a fost lansată în 2017 pe vremea când Sorin “OUG13“ nu era hotărât dacă mai este prietenul sau nu prietenul lui Liviu Dragnea, iar până la ora redactării acestui articol, adică luna mai 2022, proiectul nu este finalizat.
“CNAIR a transmis la ANAP pentru validare documentația pentru etapa a 2-a a licitației Tronsonului Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, care include și Tunelul Meseș (Autostrada Transilvania). Prima etapă a licitației pentru acest lot a fost lansată, în luna aprilie 2020, la un preț estimat de 4,5 miliarde de lei (fără TVA). Cel mai dificil lot al autostrăzii Transilvania are o lungime de 41 de km din care 2,9 km reprezintă tunelul Meseș, cu un cost estimat de aproximativ 1 miliard de lei (fără TVA). Tunelul (forat) va avea două galerii și două benzi de circulație pe fiecare sens. Pe acest lot urmează să mai fie construite 65 de viaducte, poduri și pasaje, cu o lungime totală de 13 km. Contractul, finanțat prin POT 2021-2027, prevede 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor“, ne informează ca un mândru bănățan Sorin “OUG13“ Grindeanu, zis și “Subteranu“.