Șeful PNL Timiș, Alin Nica, un politician debusolat – nu mai dorește ca stâlpii de la Dumbrăvița să fie predați la CJ Timiș de Primăria Timișoara: așteptăm să-i predea către Strabag

Consiliul Județean Timiș a semnat joi contractul cu Strabag pentru extinderea la patru benzi a drumului prin Dumbrăvița.

Anunțul a fost făcut de șeful CJ Timiș, Alin Nica, aka Tăranul de la Dudeștii Noi, care este anchetat de procurorii Curții de Apel Timișoara pentru trei posibile infracțiuni – fals în declarații, conflict de interese și folosirea funcției pentru favorizarea unor persoane – la plângerea Agenției Naționale de Integritate.

Problema stâlpilor din Dumbrăvița este însă în continuare nerezolvată.

Asta după ce anii trecuți șeful CJ Timiș, Alin Nica, acuzat că nu stă decât o oră pe zi la birou, deci se presupune că nu cunoaște în amănunt activitatea instituției pe care cică o conduce, acuza Primăria Timișoara că refuză să preda către Consiliul Județean stâlpii din Dumbrăvița, acum pare că s-a răzgândit și are un nou puseu de ridicol, precum cazul când solicita pașaport diplomatic deoarece necesită protecție având capul plin de secrete.  

Alin Nica somează, astăzi, într-o postare pe Facebook, Primăria Timișoara să predea stâlpii către Strabag, constructorul desemnat să execute lucrarea, și nu către Consiliul Județean, beneficiarul lucrării, așa cum a susținut ani de zile.

Avem constructor pentru DJ691 dar stăm pe loc până când Dominic Fritz predă stâlpii! Am semnat contractul de lărgire la patru benzi a drumului județean care traversează localitatea Dumbrăvița către Autostrada Vestului, însă, pentru începerea lucrărilor, așteptăm ca primarul USR al Timișoarei să predea stâlpii STPT către Strabag, constructorul care a câștigat licitația. De mai bine de un an, sub diferite pretexte, Primăria Timișoara a refuzat predarea stâlpilor de troleibuz, deși aceasta se încadrează în prevederile contractului de finanțare și este singura soluție avizată de ADR Vest. Am ajuns în faza în care avem un constructor serios, care a dovedit că are capacitate de execuție, așa că abordarea Primăriei Timișoara trebuie să se schimbe în bine. Orice amânare, chiar și de câteva zile, poate duce la un blocaj și la pierderea de bani europeni, situație care, dacă se întâmplă, va fi din vina exclusivă a conducerii USR a Primăriei Timișoara, în principal a primarului Dominic Fritz care, fie este nepriceput în administrație, fie este rău intenționat.  Când discutăm despre DJ691 vorbim despre o comunitate întreagă, despre oameni care își duc copiii la școală sau vin la serviciu în Timișoara. Pentru acei oameni, timp de 6 luni, implementăm un proiect menit să fluidizeze traficul, să scadă cantitatea de noxe și să construiască piste de biciclete, totul pe bani europeni. Ce are de făcut Dominic Fritz? Să ne dea, în maxim o săptămână, o linie de stâlpi pe care să o returnăm funcțională. Noi am reușit să semnăm contractul cu constructorul cu 2 săptămâni mai devreme ca să putem lucra mai mult și mai bine. Poate Dominic Fritz să își depășească orgoliul politic și să nu mai țină blocat proiectul DJ691? Ce are de făcut Primăria Dumbrăvița? Să gândească rute ocolitoare și soluții pentru asigurarea continuității transportului în comun. Dar soluții demne, nu propuneri de genul legării troleibuzelor la o linie de contact temporară care nu îndeplinește criteriile de siguranță, nici pentru călători, nici pentru angajații constructorului care lucrează sub fire. Nimeni nu își va asuma formarea unui arc electric și pierderi de vieți omenești pentru că STPT și Primăria Timișoara refuză să folosească autobuzele electrice din dotare“, a precizat Alin Nica.

Ieșirea este una de un ridicol absolut deoarece pe 30 iunie 2023, deci acum câteva luni, același Alin Nica declara următoarele:

“(…)Dacă Primăria Timișoara și Primăria Dumbrăvița doresc acest proiect care ar crește considerabil calitatea vieții locuitorilor Dumbrăviței, au ocazia să ne predea stâlpii (…)”, a precizat așa zisul șef al Consiliului Județean Timiș, Alin Nica din Dudești.

Totodată, pe 14 decembrie 2022, același Alin Nica declara și următoarele:

“(…) Refuzul Primăriei Timișoara de a preda stâlpii și rețelele de alimentare pentru troleibuze echivalează cu blocarea și, în curând, pierderea finanțării europene. (…)“, a menționat Alin Nica.

În cele din urmă se pare că stâlpii vor ajunge la constructor, așa cum propunea în luna februarie 2023 viceprimarul USR al Timișoarei, Ruben Lațcău:

Există clar o degringoladă la nivelul Consiliului Județean, există panică că acele fonduri europene se vor pierde și în acel moment cineva va trebui să răspunsă și singurul răspunzător legal este Alin Adrian Nica. Dacă nu-și dorește să-și asume această răspundere tot timpul are opțiunea demisiei. Voiam să aduc niște clarificări pe discuțiile care în mod regulat apar în spațiul public o dată la o lună, în momentul când Consiliul Județean își aduce aminte că avem o finanțare la nivel de județ, care se va pierde, în valoare de 80 de milioane de lei. În acest moment, noi, ca și partener secundar, nu avem cui să predăm amplasamentul. Amplasamentul se predă unui constructor. Legislația în domeniul construcțiilor este destul de clară. Domnul Nica minte prin omisiune. Amplasamentul se predă unui constructor printr-un contract de execuție. În momentul în care un constructor are contractul semnat, are ordin de începere, el face o predare de amplasament cu toți deținătorii de utilități: Enel, E.On, Aquatim, STPT, firmele de telecomunicații. Cu toții vin la predarea de amplasament, semnează un proces verbal de predare de amplasament și din acel moment constructorul este stăpânul și posesorul până la finalizarea lucrărilor amplasamentului”, a declarat miercuri viceprimarul Timișoarei.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole