Primăria Timișoara: peste 95 la sută dintre angajați printează hârtii zilnic și aproape jumătate nu folosesc deloc sau puțin actualele fluxuri digitale

Digitalizarea administrației este un obiectiv important al actualei conduceri a primăriei Timișoara, care dorește implementarea unui sistem de automatizare a fluxurilor de lucru digitale și interfațare cu ghișeu unic virtual de formulare care ar trebui să aibă ca rezultat un răspuns mai operativ față de cerințele venite din partea timișorenilor, dar și o îmbunătățire a eficienței angajaților.

Soluțiile software alese de Municipiul Timișoara vor fi dezvoltate și integrate în platforma software Microsoft 365 și vor folosi tehnologii de tip „low code” (cod redus), pentru a asigura o productivitate mai mare în dezvoltare și mentenanță. Tehnologiile „low code” sunt o serie de instrumente software care scurtează semnificativ timpul de dezvoltare și validare a aplicațiilor, precum și costul acestora.

La licitația lansată de Primăria Timișoara pentru achiziționarea unui sistem de digitalizare și automatizare a fluxurilor de lucru,  există un ofertant unic.

“În urma auditului de digitalizare comandat de Primăria Timișoara, a reieșit că aproape jumătate dintre angajați nu folosesc deloc sau folosesc extrem de puțin actualele fluxuri digitale ale municipalității, iar peste 95 la sută dintre angajați printează hârtii pentru activitățile zilnice. De aceea, este necesar un sistem unitar de aplicații software prin care se vor automatiza, eficientiza și monitoriza principalele proceduri de lucru ale municipalității. De exemplu, taxa de drum pentru mașinile cu restricții de tonaj va putea fi plătită și emisă pe loc online. La fel și cu planurile de situație sau adeverințele de schimbare a numelui străzii. Același sistem nou va da o vizibilitate către cetățean a stării procesării cererilor, precum și o trasabilitate a performanței proceselor din primărie la cele mai solicitate cereri depuse de cetățeni. Această vizibilitate va ajuta primăria să perfecționeze și să îmbunătățească alocarea resurselor sale pentru a urgenta astfel de cereri și procese“, se arată într-un comunicat de presă.

Durata de implementare a contractului este de 6 luni, iar valoarea estimată a acestuia este de 764.705,89 de lei fără TVA.

Acest proces de digitalizare, parte integrantă a strategiei de Smart City a Primăriei Municipiului Timișoara, va fi unul care va continua prin integrarea proceselor comune cu instituțiile subordonate primăriei.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole