Primăria Timișoara a început lucrările la ultimul km de conducte ale Colterm din cei 29 planificați. Ruben Lațcău: ne aflăm în faza finală a uneia dintre cele mai mari investiții în reabilitarea infrastructurii de bază a orașului

Primăria Timișoara a început lucrările pentru retehnologizarea ultimului kilometru din cadrul investiției care prevede înlocuirea a 20 de kilometri de rețea secundară, nouă kilometri de rețea primară și 25 de puncte termice din oraș.

Ne aflăm în faza finală a uneia dintre cele mai mari investiții în reabilitarea infrastructurii de bază a orașului. Chiar dacă șantierul a creat disconfort, este o etapă necesară pentru a rezolva problema pierderilor de căldură din fiecare iarnă. Vrem de asemenea ca aceste lucrări să fie de calitate, nu doar la nivel de conducte, ci și la refaceri pentru carosabil, trotuar, borduri sau pavaje. Am cerut ca de pe spațiile verzi să scoată molozul și să pună pământ vegetal în loc. Subtraversarea de pe Bărnuțiu a cedat în câteva luni și acest lucru nu este acceptabil. Trebuie refăcută urgent. Vorbim aici de o lucrare complexă, dar pentru care nu stăm să negociem calitatea rezultatului final”, transmite viceprimarul Ruben Lațcău.

Dintre punctele termice, pentru 14 au fost recepționate lucrarile, iar pentru celelalte 11 au fost demarate procedurile în vederea efectuării recepției la terminarea lucrărilor.

De la începutul lunii mai au fost reluate lucrările la rețeaua primară, odată cu oprirea furnizării agentului termic către populație din perioada rece. Din totalul de 9 km de rețele termice primare prevăzute în programul de retehnologizare, mai este în curs de reabilitare aproximativ un km.

Aceasta este cea de-a II-a etapă a proiectului de retehnologizare a sistemului centralizat de termoficare, în cadrul căreia a fost prevăzută reabilitarea a 29 de kilometri de rețea.

Reabilitarea rețelelor de termoficare se desfășoară în mai multe zone ale orașului: centrală, Bucovina, Torontalului, Aradului, P-ța Romanilor – P-ța Aurel Vlaicu – Baba Dochia, Telegrafului – Dorobanților, Steaua, Calea Șagului, Mureș – Musicescu, Traian Vuia- Mureș-Miloia, Odobescu, P-ța Crucii – P-ța Bălcescu.

Prin retehnologizare, conductele vechi de termoficare sunt înlocuite cu conducte noi, preizolate, pentru un sistem eficient, cu pierderi minime și emisii poluante mai mici.

De asemenea, în programul de retehnologizare mai sunt incluse lucrări de înlocuire a vanelor și racordurilor de pe traseul magistralelor de termoficare, realizarea unui sistem de monitorizare a stării izolației conductelor, construirea de cămine pe rețele secundare, astfel încât, în caz de avarii, să nu fie afectate toate blocurile alimentate la același punct termic.

Odată cu finalizarea lucrărilor de reabilitare din această etapă, se reduc pierderile în rețea, crește viteza de depistare și precizia localizării avariilor, se elimină mai mult de jumătate din avariile înregistrate pe rețelele secundare și se reduc costurile de întreținere și exploatare a rețelelor.

Valoarea totală a proiectului, cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, este de 160.280.811,28 lei.

Lucrările vor fi încheiate până la finalul lunii septembrie a acestui an.

Directorul STPT îi bate obrazul consilierei locale Pro România, Roxana Iliescu: dezinformările și atacurile publice nejustificate nu fac decât să slăbească societatea a cărui acționar sunteți I Societatea de Transport Public are datorii la privați de peste 18 milioane de lei – alte 86 de milioane sunt datorii către ANAF

Societatea de Transport Public Timișoara are datorii la privați de peste 18 milioane de lei, iar la ANAF de peste 86 de milioane de lei. Dezvăluirea apare într-un document oficial…

Recomandările noastre

Cele mai citite articole