Incidentul de vineri, 10 februarie, când o fetiță de doi ani a fost rănită după ce un biciclist a izbit-o în plin pe strada pietonală Emanoil Ungureanu a fost confiscat de lumea politică locală, așa cum redacția noastră atrăgea atenția că s-ar putea transforma într-un scandal uriaș.
Astfel, Ovidiu Drăgănescu, subprefect de Timiș, anunță că a convocat joi Autoritatea Teritorială de Ordine Publică pentru a discuta Hotărârea de Consiliu Local din 2021 care permite deplasarea pe vehicule cu două roți în zonele pietonale din Timișoara.
„Sunt mai multe probleme: în martie 2021 C.L. Timișoara a modificat HCL 438/2013 (a fostei administrații) care permitea doar accesul pietonilor în zonele pietonale, în conformitate cu OUG 195/2002 și H.G. 1391/2006; noua hotărâre, HCL 394/2021, în vigoare, dar în contradicție cu legislația primară care nu permite accesul în zonele pietonale a bicicliștilor (cu o excepție), nu a fost atacată în contencios administrativ de Instituția prefectului sau de orice altă persoană interesată. Așadar, ea este valabilă și aplicabilă; excepția de care vorbeam: legislația prevede că în zonele pietonale au acces pe două roți curierii care livrează „din poartă în poartă”. Acesta a fost unul din motivele pentru care C.L. Timișoara a decis ca și ceilalți biciclisti, „ne-curieri”, să poată avea acces în zonele pietonale; viteza maximă admisă în zonele pietonale (prevăzută doar pentru curieri) este de 5 km/h ceea ce nu se respectă, dar nu au existat vreodată radare pentru biciclisti; în zonele pietonale, doar parțial sunt marcate pistele care să indice traseul vehiculelor pe două roți – ex str. Mărășești”, a explicat Ovidiu Drăgănescu, citat de IncomodTM.
După ce toate aceste probleme au fost analizate, ATOP Timiș a făcut două propuneri. Prima se referă la extinderea marcării zonelor de acces-piste de biciclete și în zonele pietonale, precum str. Mărășești, pentru a separa pietonii de bicicliști. Totodată, s-a propus modificarea legislației care permite accesul cu vehicule în zone pietonale a curierilor care livrează din poartă în poartă, ei urmând să se deplaseze în aceste zone doar ca pietoni.
„În acest scop va fi sesizat Parlamentului pentru amendarea legii”, a detaliat Ovidiu Drăgănescu.
Poziția subprefectului PNL de Timiș, Ovidiu Drăgănescu, vine după ce anterior filiala partidului, prin vocea viceprimarului Cosmin Tabără și a liderului de grup al consilierilor peneliști, Adrian Lulciuc, au declarat că vor propune interzicerea bicicletelor prin centrul Timișoarei, așa cum puteți citi AICI.
Au urmat apoi femeile peneliste care au însă solicită mai direct interzicerea accesului bicicletelor, așa cum puteți citi AICI.
Celor de la PNL Timiș le-au sărit în ajutor și cei de la PSD Timiș, care au reacționat, cu întârziere față de colegii de alianță națională, prin prim-vicepreședintele filialei, Adrian Cionca, și a cerut interzicerea accesului în zona pietonală cu bicicleta, așa cum puteți citi AICI.