Intersecția Calea Urseni cu Centura Timișoara Sud motiv de neliniște în Moșnița Nouă. Un locuitor scrie la minister după ce nu a fost băgat în seamă în Timiș

Un locuitor i-a scris o adresă ministerului Cătălin Durlă, deputat de Timiș, cu privire la mai multe aspecte legate de Centura Timișoara Sud.

Marian Dobre acuză autoritățile de opacitate și spune că toate instituțiile la care a apelat pentru un răspuns nu l-au băgat în seamă.

“Stimate domnule Cătălin Drulă. În privința problemei de la intersecția Calea Urseni cu centura de sud a Timișoarei, vă scriu pe această cale deoarece pe alte căi se pare că nu reușesc să iau legătura directă cu dvs. Referitor la afirmațiile dvs asupra intersecției mai sus menționată, în care spuneți despre un eventual pasaj peste centură vreau să vă atenționez cu privire la mai mulți factori ce se regăsesc în zona respectivă. Unul dintre ei ar fi liniile de medie sau înaltă tensiune ale ENEL, altul este canalul betonat de desecare-irigare aproape de viitoarea centură de sud a Timișoarei ce se află în administrația ANIF, altul ar fi linia de tren de lângă viitoarea centură care este în administrația CFR, iar dvs ca ministru al transporturilor ar trebui să știți destul de bine ce înseamnă acest lucru d.p.d.v. juridic și birocratic, cu alte cuvinte aproape imposibil de realizat (pasajul peste centură) și nu în ultimul rând un alt factor se referă la directivele europene în ceea ce privește fondurile alocate pentru proiectul VOTS, în care nu sunt acceptate intervenții de modificare asupra lucrării timp de 5 ani de la darea în folosință a tronsonului centura sud a Timișoarei, lucru prea puțin cunoscut în rândul cetățenilor. Eu sper să mă înșel în afirmațiile pe care le fac, deși mă îndoiesc”, scrie locuitorul din Moșnița Nouă.

Semnăturile de la cetățeni nu contează

“Am încercat în nenumărate rânduri să primesc ajutorul din partea D.R.D.P. Timiș, C.N.A.I.R., C.J. Timiș, P.M.T. s.a.m.d., în vederea modificării intersecției în cauză cu una care să deservească interesele comunității și care să permită accesul de traversare al centurii în condiții de siguranță, dar de fiecare dată toate răspunsurile au fost negative indiferent de instituția de unde au venit, evitându-se astfel orice încercare de soluționare a problemei. În ciuda celor peste 1000 de semnături fizice și declarații ale locuitorilor celor două comune Urseni și Moșnița Nouă cu privire la amenajarea intersecției în cauză pentru a se putea menține relația Urseni – Timișoara și invers fară ocolișuri adiționale, documentație depusă de mine personal la sediul DRDP Timiș împreună cu ultima solicitare în care menționez o posibilă soluție fară costuri adiționale (vedeți imaginea 2 și 3 din postare) răspunsul a fost tot unul negativ și de această dată, cu un cuprins evaziv și de neînțeles legat de trafic greu, siguranță și alte referințe fără sens (vedeți imaginea 4 din postare). Studiul de trafic menționat în soluția propusă îl puteți vedea aici: https://youtu.be/aef4R3T8p7o”, se arată în adresa menționată.

Vicepreședintele CJ Timiș Cristian Moș mi-a cerut insistent să șterg din mediul online discuția pe care am avut-o

“Mai departe, în încercarea de a primi ajutor chiar și de la C.J. Timiș, am reușit să obțin o întălnire cu colegul dvs. dl. Cristian Moș vice-președintele CJ Timiș. În urma audienței avute cu domnia sa în data de 24.03.2021 acesta din urmă ne-a promis că se va implica și ne va ajuta. Ne-a asigurat că va lua legătura personal cu dumneavoastră și cu secretarul de stat dl. Cosma Horatiu în încercarea de a rezolva situația creată la intersecția în cauză. Tot ajutorul a fost bineînțeles până în ziua următoare de la întâlnirea cu acesta, dis de dimineață când am primit telefon de la dumnealui în care mi-a cerut insistent să șterg din mediul online discuția pe care am avut-o cu dânsul și pe care am făcut-o publică cu referire directă la CJ Timiș și nu la dânsul personal, tocmai pentru transparentizarea audienței, ca cetățenii să fie informați cu privire la evoluția “negocierilor” pentru intersecția respectivă, transparența fiind unul din criteriile forte pe care ne bazăm în zilele noastre și pe care toată clasa politică o îmbrățișează cu brio. Ba mai mult de atât, mi s-a spus că dacă nu voi șterge discuția, acesta din urmă se va dezice de tot și nu ne mai ajută cu nimic, abordare care mie personal mi s-a părut puțin prea grotească , dar din respect pentru dânsul și poziția pe care o ocupă în CJ Timiș și din speranța că se va ține de cuvânt și ne va ajuta într-un final, am fost de acord să șterg postarea în ciuda faptului că a fost o discuție chiar foarte constructivă, dar care se pare că a deranjat totuși pe cineva “de sus”. Tot ajutorul pe care l-am primit de la C.J. Timiș respectiv de la dl. Cristian Moș, după mai bine de două luni de zile, îl regăsiți în imaginea 5 din postare, de unde puteți trage și singur concluziile”, scrie locuitorul din Moșnița

Solicitare

Întrebarea mea este următoarea; nu s-ar putea reloca acea girație din câmp la calea Urseni pentru a deservi interesele comunității și nu alte interese imobiliare în zona respectivă de la km 14+610 așa cum s-a speculat de mai multe ori în mediul online? Cu alte cuvinte acea girație din câmp a fost amplasată în zonă de interes imobiliar dar care din păcate cel mai probabil nu va deservi nimănui foarte mulți ani de aici încolo. Repet, nu se poate reloca giratia din câmp înapoi la calea Urseni sau măcar să se implementeze cumva soluția (vedeți imaginea 2 și 3 din postare) pe care am propus-o în solicitarea către C.N.A.I.R pentru păstrarea relației directe pe DC98 Timișoara – Urseni și invers?, își încheie adresa Marian Dobre.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole