FOTO. Timișoara: se lucrează intens la modernizarea căii ferate între Gara de Est și Lugoj – lucrări în Gara Lugoj, la podul de peste râul Timiș și la podul de peste râul Bega

Intervențiile pe magistrala de cale ferată Caransebeș – Lugoj – Timișoara – Arad aflată în plin proces de modernizare cu bani europeni se extind.

În continuare cel mai avansat tronson, dintre cele patru în care a fost împărțită lucrarea, e lotul 2 Lugoj – Timișoara Est.

Spaniolii de la FCC CONSTRUCCION au la dispoziție 42 de luni să-l finalizeze, dintre care 6 au fost pentru proiectare.

Continuă lucrările pe LOTUL 2 Lugoj – Timișoara Est, lucrări de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru o circulație feroviară cu o viteză maximă de 160 km/h. Printre cele mai importante lucrări, ce se execută la ora actuală, sunt lucrările de amenajare a drumurilor tehnologice, lucrările la culeea 1, culeea 2 și pila 1, de la podul de peste râul Timiș km 523+955 proiectat, lucrări la podul de peste râul Bega km 537+305, lucrări la terasamente și construcții civile în stații“, a transmis, vineri, CFR Infrastructură Timișoara.

Pe cei 54,13 km ai sectorului de cale ferată Lugoj-Timişoara Est (Lotul 2) contructorul trebuie să execute următoarele lucrări:

– dublarea liniei de cale ferată,

– modernizarea staţiilor Lugoj, Belint, Topolovat, Recaş şi Remetea Mare,

– modernizarea a 5 halte de călători,

– modernizare a 14 poduri şi 39 podeţe,

– montarea unor sisteme automate de semnalizare la 17 de treceri la nivel cu calea ferată,

– implementarea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 şi GSM-R) pe întregul traseu,

– construcţia a 5 pasarele pietonale în staţiile Lugoj, Belinţ, Topolovăţ, Recaş, Remetea Mare,

– construcţia a 2 pasarele pietonale în haltele Chizătău şi Izvin,

– construcţia unui pasaj superior în staţia Lugoj (strada Banatului),

– montarea de panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 6.350 m.

Întreaga magistrală Caransebeş – Lugoj – Timişoara – Arad, de 162 de kilometri, se modernizează cu bani europeni prin PNRR, aproape 9 miliarde de lei. Toate cele patru tronsoane trebuie să fie gata la sfârşitul anului 2026.

Lotul 1: Caransebeş – Lugoj (39,56km) – Asocierea WEBUILD SPA – SALCEF SPA – 1,3 miliarde lei (fără TVA)

Lotul 2: Lugoj – Timişoara Est (53,91km) – FCC CONSTRUCCION SA – 1,9 miliarde lei (fără TVA)

Lotul 3: Timişoara Est – Ronaţ Triaj (13,86km) – Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – 1,4 miliarde lei (fără TVA)

Lotul 4: Ronat Triaj – Arad (54,86 km) –  Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – 2,1 miliarde lei (fără TVA)

La închierea obiectivului de infrastructură, trenurile de călători vor putea circula cu viteza de 160 km/h, iar cele de marfă cu120 km/h.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole