FOTO. Timiș: cum arată podul din zidărie de cărămidă din Găvojdia vechi de 85 de ani care va fi demolat – va fi construit în loc un pod nou

Consiliul Județean Timiș va construi un pod nou la Găvojdia, pe DJ 584A.

Vechiul pod, ridicat acum 85 de ani, va fi demolat.

Lucrările vor costa peste 2 milioane de lei și vor fi executate de firma COMPACT PRODUCT din Lugoj, desemnată în urma unei licitații.

Pe amplasamentul existent, situat în comuna Găvojdia, județul Timiș, se propune înlocuirea podului existent care traversează pârâul Spaia în zona centrală a localității și care a fost realizat în urmă cu aproximativ 85 ani (conform expertizei tehnice) , cu un pod nou, având caracteristici geometrice și de gabarit, respective capacitate portante, adaptate la traficul auto actual, prevăzut de normele tehnice și legislația actuală în vigoare„, se arată în anunțul de atribuirea a contractului.

Durata de execuție a lucrărilor este de 6 luni de la data prevăzută în Ordinul de începere..

Podul existent este din zidărie de cărămidă cu două deschideri boltice de câte 6 m, având o lungime totală de 24.50 m iar lățimea utilă între parapete de doar 6 m.

Conform expertizei tehnice este necesară înlocuirea podului existent cu un pod nou din beton armat, dimensionat la încărcările date de traficul și normele actuale, la gabaritele de circulație prevăzute de standardele în vigoare , podul existent nesatisfăcând aceste cerințe, conform Expertizei tehnice nr 01/2020, întocmită de SC INFRA PROJECT SRL IAȘI, expert tehnic dr. ing. Broșteanu Teodor, este absolut necesară și urgentă demolarea și refacerea podului pentru asigurarea continuității circulației rutiere și pietonale„, mai arată sursa citată.

Podul proiectat are o singură deschidere (lumina preconizată de 17 m) și va fi cu culei din beton simplu și beton armat și cu suprastructură din grinzi l 18-80 din beton precomprimat.

Lungimea totală a podului este de 22,10 m iar lățimea de 11,20 m, din care carosabil-7,80m, trotuare-2×1,50m, spații pentru parapet 2×0,20m.

Suprastructura va fi realizată din elemente prefabricate –grinzi din beton precomprimat tip I 18-80, de 18 m lungime, cu lumina de 17,00 m și 0,80 m înălțime, peste care se dispune o placă de suprabetonare din beton armat C 30/37.

Infrastructura este alcătuită din două culei având fundații directe (chesoane deschise) din beton clasa C25/30, și elevații din beton armat clasa C 30/37.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole