Dominic Fritz explică la ce va fi folosit creditul de 20 de milioane de euro

Primarul spune că era nevoie de un asemenea angajament pentru a cofinanțat proiectele pe fonduri europene, dotarea spitalelor și pentru unitățile de învățământ.

“Banii urmează să îi folosim pentru susținerea unor investiții majore în domeniul mobilității, drept cofinanțare pentru proiecte pe fonduri europene, achiziția celor 21 de tramvaie noi, dar și reabilitarea Căii Bogdăneștilor. Sunt 20 de milioane de euro pe care ar fi trebuit să îi dăm acum, din bugetul local și care ne sunt necesari și pentru alte proiecte, de la infrastructura rutieră, până la construcția de creșe, reabilitarea de școli, construcția de noi clădiri și dotarea spitalelor din oraș. Sper ca anul acesta să intre deja prima tranșă. O parte din aceste fonduri va merge și pentru finanțarea unor proiecte mai mici, dar la fel de importante și o vom putea deduce prin acorduri ulterioare cu BERD. În primul rând pentru actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) al Polului de Creștere Timișoara, chiar dacă unele din obiectivele prevăzute în documentul elaborat în 2015, precum podul și pasajul Solventul sau inelul IV, nu sunt încă realizate“, spune Dominic Fritz.

Dobânda extrem de mică

“Modul în care circulăm în oraș, spre și din zona metropolitană, este obiectivul acordului pe care îl vom semna cu Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), aprobat în Consiliul Local, cu o majoritate covârșitoare (o singură abținere). Acordul ne va permite accesarea unui credit de investiții de 20 de milioane de euro, la o dobândă infimă, 1,15%, și este rezultatul unor negocieri purtate profesionist în lunile trecute cu BERD, instituție cu care Primăria Municipiului Timișoara a colaborat și în trecut. Actualizarea este necesară pentru că vechea strategie punea accentul pe transportul individual, iar noi vrem să îl încurajăm pe cel alternativ, public, pietonal sau cu bicicleta. Vom face cu BERD și un studiu privind optimizarea rețelei de transport public, desenată în timpul comunismului, când Timișoara era cu totul alta. Acesta este și unul dintre motivele pentru care transportul în comun este folosit sub capacitate. Dar cea mai importantă realizare pentru administrație prin acest acord, dincolo de investițiile concrete ce vor decurge din el, este cum facem lucrurile: bazat pe date, colectate și evaluate de cei mai buni experți, privind spre nevoile de astăzi dar și din viitor, astfel încât să construim durabil“, a explicat primarul Timișoarei.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole