Centrul Intermodal Cargo Timișoara ar putea fi construit de japonezi sau de arabi – momentan se lucrează la tema de proiectare

Centrul Intermodal Cargo Timișoara ar putea fi construit de japonezi sau de arabi.

Potrivit unui comunicat de presă al Aeroportului Timișoara, Ministerul Transporturilor a demarat discuții oficiale pentru a găsi un investitor.

Sub egida Ministerului Transporturilor și Infrastructurii s-au inițiat contacte cu Ministerul Teritoriului, Infrastructurii, Transporturilor și Turismului din Japonia, precum și cu Ministerul Transporturilor din Emiratele Arabe Unite care ar putea fi interesate de dezvoltarea unui parteneriat pentru edificarea și exploatarea facilităților intermodale propuse prin acest proiect (aerian /feroviar/ rutier)“, arată sursa citată.

Centrul Intermodal Cargo Timișoara va cuprinde 40.000 mp de hale, iar până la finalul anului acesta trebuie realizat un PUZ pentru o parcelă de teren de aproape 35 de hectare.

Obiectivul de investiții se află în etapa definirii temei de proiectare care va cuprinde minim 40.000 mp hale și alte construcții industriale și 50.000 – 160.000 mp facilități rutiere, platforme betonate, spații de depozitare exterioare, etc.  Pentru realizarea integrală a proiectului se va avea în vedere cooperarea cu autoritățile locale și Primăria Comunie Ghiroda, iar ca prim demers se va realiza planul urbanistic zonal pentru parcela de teren de 34,8 ha (costul serviciilor  este de 273.000 lei, fără TVA), cu termen de finalizare 15.12.2022. De asemenea, pe parcela învecinată, care are același regim de proprietate și o suprafață de 29,594 ha, se intenționează să se realizeze toate facilitățile necesare pentru acomodarea transferului mărfurilor între sistemele de transport rutier și feroviar“, se mai precizează în comunicatul de presă.

Mult mai simplu pare de realizat “Centrul logistic destinat gestionării transporturilor aeriene de mărfuri“, care face parte din etapa întâi a construirii Centrului Intermodal Cargo Timișoara.

Acesta se va realiza cu finanțare integrală  de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, deci din fonduri publice.

A fost finalizat Studiul de fezabilitate care a determinat costurile bugetare prin Devizul general. S-au obținut toate avizele stabilite prin certificatul de urbanism la această etapă de proiectare. Costurile de edificare a construcției sunt evaluate la 25.238.475 lei (respectiv 29.995.000 lei cu TVA, 6.071.862 euro ), din care 18.901.250 lei  (fără TVA) reprezintă construcții și montaj. Costurile de administrare (întreținere spații interioare și exterioare) pot fi asigurate de societatea noastră la o valoare estimată de 0,25 € / mp / lună.. Construirea terminalului va fi demarată în condițiile garantării ferme a închirierii pentru întreaga perioadă de amortizare a investiției de către un Agent Abilitat Cargo. S-a emis Ordinul MTI nr. 1320 / 20.07.2022 pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici ai obiectivului de investiții. S-a inițiat procedura de achiziții, cu termen de depunere a ofertelor până la data de  18.11.2022. la data raportării, procedura se află în etapa de evaluare DUAE“, se menționează în comunicatul Aeroportului Timișoara.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole