Asociația pentru Promovarea Timișoarei: Capitala Culturală Europeană a făcut ca orașul să intre pe un drum nou – turismul este un vector important de imagine și de creștere a prestigiului

Timişoara a intrat pe un drum nou, odată cu exercitarea titlului de Capitală Europeană a Culturii TM2023, care să o consacre ca destinaţie turistică importantă şi după încheierea acestui an, iar turismul este un vector important de imagine, de creştere a prestigiului şi un important factor economic, a declarat, luni, într-o conferință de presă, preşedintele Asociaţiei pentru Promovarea Timişoarei (APT), Simion Giurcă.

Potrivit acestuia, în primele şase luni ale anului, în Timişoara au venit până la 180.000 de turişti, estimându-se că în a doua jumătate a anului cifrele vor creşte până spre ţinta propusă, de un milion de vizitatori.

Trendul este unul ascendent şi sper ca până la finele anului să atingem sau să ne apropiem foarte mult de obiectivele propuse, cifra de un milion de vizitatori, numărul incluzându-i pe toţi cei care vin să vadă anumite evenimente fără să înnopteze, iar la turiştii care şi înnoptează, ţinta noastră este de o jumătate de milion„, a precizat Simion Giurcă, într-o conferinţă de presă.

Preşedintele APT a menţionat că Asociaţia doreşte creşterea duratei unui sejur mediu, în prezent Timişoara fiind peste media pe ţară în primul semestru.

Din datele noastre, în zona privată (apartamente, pensiuni) numărul înnoptărilor este mai mare decât în zona hotelieră, de 4%. Considerăm că Timişoara a intrat pe un drum nou, care să o consacre ca destinaţie turistică importantă şi vrem să forţăm în anii viitori, întrucât Capitala Culturală Europeană se termină la 31 decembrie 2023, dar oraşul trebuie să meargă înainte, iar turismul este un vector important de imagine, de creştere a prestigiului şi un important factor economic„, a arătat Simion Giurcă.

Preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) şi preşedinte al Alianţei pentru Turism, Dumitru Luca, a punctat că în perioada post-pandemie gusturile turiştilor s-au schimbat, fiind preferate destinaţiile în natură, dar operatorii de turism nu au ştiut să profite de această şansă.

De departe, cea mai importantă schimbare, de care nu am ştiut să profităm din plin, este faptul că în timpul pandemiei, românii şi-au redescoperit propria ţară. În timpul restricţiilor deplasărilor în alte ţări, românii au fost nevoiţi să călătorească în propria ţară şi trebuia marjat pe acest aspect, trebuia să-i păstrăm şi după redeschiderea graniţelor. Cele mai mari creşteri le-au avut ecoturismul, aproape de natură. Staţiunile montane şi balneare, au apărut destinaţii ecoturistice, alt gen de pensiuni, turism de aventură etc„, a detaliat Dumitru Luca, în acelaşi context.

Potrivit preşedintelui ANAT, Timişoara era cunoscută deja şi înainte de 2023, fiind foarte bine reprezentată la toate târgurile de turism internaţionale, unde operatorii se interesau despre Timişoara, care este un mix al tuturor civilizaţiilor din România.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole