Timișoara: Radiala de Vest va fi construită din fonduri europene – drumul face legătura între zona Solventul și Centura de Vest

Primarul Dominic Fritz a semnat, anul trecut, cu societatea FIP Consulting contractul de proiectare, faza SF, pentru realizarea obiectivului Noua Radială Vest.

Noua Radială Vest va include 4 benzi, câte două pe sens separate printr-un parapet, un pod peste calea ferată din vestul orașului, un sens giratoriu la intersecția cu strada Carpenului, dar și iluminat public stradal, rețele de apă și colectarea apelor pluviale, trotuare de 2-3 metri lățime, piste de biciclete de minim 1,5 metri lățime și spații verzi de minim 1,5 metri lățime.

Un alt proiect mare pe care îl avem, Radiala de Vest, care și el va fi depus pentru finanțare europeană anul viitor, pornește din pasajul Solventul, din senul giratoriu, acest punct de întâlnire dintre strada Gării și Inelul 4 și va merge în zona de vest a orașului până în centura de vest, practic vom avea un drum de câteva kilometri, 1,7 km cu un nou pasaj peste calea ferată. Și în felul acesta, această zonă care astăzi este o zonă industrială semi-abandonată va deveni practic o zonă alimentată cu infrastructură rutieră și ne așteptăm să vedem de asemenea o transformare pe toate aceste platforme industriale care în timp să recapete viața“, a declarat viceprimarul USR al Timișoarei, Ruben Lațcău, miercuri, într-o vizită pe șantierul pasajului de la Solventul.

Radiala Vest, aflată acum în etapa de realizare a studiului de fezabilitate, reprezintă continuarea străzii Gării și va face legătura cu viitoarea Centură Vest, investiție pentru care a fost desemnat constructorul.

Legătura cu centura se va întinde pe aproximativ 2,7 kilometri, din care 1 kilometru va fi realizat prin proiectul de radială vest al primăriei și 1,7 kilometri prin proiectul de drum de legătură al CNAIR.

Compania Națională a agreat cu Primăria Timișoara că va prelua două treimi din lungimea inițială prevăzută pentru proiectul radialei.

Timișoara are în prezent 7 radiale majore, respectiv Calea Șagului, Calea Martirilor, Calea Buziașului, Calea Lugojului, Calea Sever Bocu, Calea Aradului, Calea Torontalului și strada Gheorghe Lazăr/Cloșca/Ovidiu Balea, toate realizate în anii ‘70.

Acestea reprezintă culoarul de transport principal pentru traficul metropolitan, precum și cel de tranzit de la nivel național și internațional, care alimentează drumurile municipiului.

Radialele sunt, de asemenea, arterele rutiere care susțin cel mai mare număr de mașini dintr-o zi.

Recomandările noastre

Cele mai citite articole