Timiș: pe șantierul “tunelurilor pentru urși“ de la Margina sunt circa 450 de muncitori și 200 de utilaje – vizită a ministrului Sorin Grindeanu: acest sector este o rușine nu doar pentru bănățeni, ci pentru întreaga țară

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat, sâmbătă, aflat într-o vizită pe șantier, că pe lotul 2 al şantierului Lugoj – Deva (A1), zona Margina, că termenul de finalizare a investiţiei este finalul anului 2026, adăugând că el „i-a obişnuit pe beneficiari” ca astfel de lucrări să se termine mai repede.

Sorin Grindeanu a susţinut, într-o conferinţă de presă, că acest tronson de 10 km lipsă este „o ruşine nu doar pentru bănăţeni, ci pentru întreaga ţară„.

Stadiul acestui şantier este de circa 7%, dar în ultima lună s-a început în forţă, alături de compania românească executantă a lucrării, contractul derulându-se în parteneriat cu o firmă bosniacă, a precizat el.

Undeva până în 10 la sută, suntem la 5-6-8 la sută. În urmă cu cam 1 lună s-a început în forţă”, a adăugat Grindeanu.

Sunt vreo 450 de muncitori pe şantier, zilnic, aproape 200 de utilaje, urmând ca lunile viitoare, din discuţiile pe care le-am avut cu constructorul, să se dubleze numărul de persoane şi de utilaje. Partenerii bosniaci (specializaţi în tunele, n.r.) au venit cu utilaje şi oameni. Îi cunosc pe cei de la compania românească. Ieri, pe A7, Buzău-Paşcani, doar pe un pod am văzut vreo 400 de muncitori; la Craiova, pe drumul expres, erau circa 1.000 de oameni. Eu i-am obişnuit pe toţi ca lucrările să se termine mai repede. Eu şi toţi bănăţenii ţinem foarte mult ca acest tronson să fie gata înainte de termen, pentru că este o lucrare necesară, dar care în prezent este o ruşine pentru bănăţeni„, a afirmat Sorin Grindeanu.

Valoarea contractului este de 1,82 miliarde lei fără TVA, prin finanțare PNRR.

Tronsonul va cuprinde şi două tunele/culoare pentru urşi.

Potrivit lui Grindeanu, lucrările la acest tronson au stagnat până la preluarea de către el a portofoliului ministerului.

În prima parte a anului 2017 eram prim ministru şi l-am întrebat pe ministrul Transporturilor de atunci, Răzvan Cuc, care este situaţia acestui tronson lipsă. Mi-a relatat toată istoria cu pasajele şi urşii. Am ajuns ministru al Transporturilor în 2021, iar lucrurile erau exact în aceeaşi stare din 2017. Am reuşit destul de repede să organizăm licitaţia, să facem proiectare plus execuţie, iar câştigătorul licitaţiei este o companie care s-a dovedit că-şi face treaba. Mobilizarea este foarte bună şi va continua cel puţin la fel de bună. Aceşti 10 km lipsă din tronson înseamnă foarte mult pentru şoferi, pierderi de timp, este o ruşine pentru bănăţeni. De aceea, oricine va veni în noul guvern, din decembrie, va beneficia de ‘presiunea pozitivă’ a mea şi a celorlalţi colegi (social-democraţi, n.r.) pentru ca acest proiect să nu fie lăsat deoparte, ceea ce este foarte important„, a detaliat Sorin Grindeanu.

El a menţionat că au început lucrările pe PNRR şi în Gara Lugoj pentru modernizarea căii ferate, tronson Lugoj – Timişoara Est, iar „lucrările merg bine”.

Cu licitaţia deblocată de ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, în octombrie 2022 a semnat contractul cu asocierea S.C. Spedition UMB S.R.L. – S.C. Tehnostrade S.R.L. – S.C. SA & PE Construct S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o, pentru suma de 1.826.845.634 lei fără TVA.

Finalizarea tronsonului lipsă din Autostrada Lugoj – Deva, de 9,13 km, este una dintre cele mai aşteptate lucrări de infrastructură mare pentru vestul ţării. Aceasta, în condiţiile în care drumul naţional DN68A este cel mai tranzitat din zonă, mereu aglomerat, pe care şoferii de TIR-uri şi camioane, respectiv cei de autoturisme îl folosesc deopotrivă. Un drum care necesită în permanenţă lucrări de reparaţii.

Noua bucată de autostradă va avea două ”tuneluri pentru urşi”, ce vor măsura, însumat, 2,13 km de tunel forat. Acestea vor fi formate din două galerii unidirecţionale, cu platforma de 11,25 m.

Întreg segmentul Margina – Holdea trebuie să fie gata în 2026. (august 2026 finalizare lucrari/decembrie 2026 pentru decontare facturi).

Recomandările noastre

Cele mai citite articole